سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کد خبر: 1171863
۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
عزای حسینی(ع)

حوزه/ مشاور مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: حماسه کربلا محدود به زمان و مکان خاصی یا منحصر به قوم یا ملیت خاصی نیست، بلکه فراگیر، عمومی و جهانی برای همه انسان‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، فرحناز رجب زاده در ویژه مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در موسسه قرآنی وابسته به مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) استان با حضور شماری از بانوان برگزار شد، گفت: حماسه کربلا محدود به زمان و مکان خاصی یا منحصر به قوم یا ملیت خاصی نیست، بلکه فراگیر، عمومی و جهانی برای همه انسان‌ها است.

وی با استناد به کلام مقام معظم رهبری بیان کرد: بعد از واقعه بعثت پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) هیچ حادثه‌ای در جهت احیای بعثت و در نتیجه تأثیر در زندگی بشر به عظمت عاشورا نیست، عظمت حادثه زمانی بهتر درک می‌شود که عظمت امام(علیه‌السلام) و یاران ایشان را بفهیم که نه از کثرت دشمنی می‌ترسند و نه قساوت آنها.

مشاور مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به این مطلب که «حادثه‌ عاشورا از جنبه اجتماعی و نسبت به کسانی که مرتکب آن شدند، مظهر انحطاط در جامعه اسلامی بود»، گفت: هرسال تاریخ کربلا زنده می‌شود و این یعنی زنده شدن فضایل و محکوم کردن رزایل، ظلم و جنایت.

رجب زاده با اشاره به کلامی از شهید مطهری گفت: «تاریخ و حادثه عاشورا دو صفحه دارد؛ بعدی که ناظر به جنایات و فجایع صورت گرفته در آن است که البته بسیار دلخراش و تلخ بوده و از نوع مصیبت و رثاء است و بُعدی که ناظر به متجلی شدن حماسه‌ای عالی، انسانی و قدسی است که حقیقت در آن نمایان گشت».

وی، اهمیت ندادن یزید به نماز، مسخره کردن دین اسلام و پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، مجالس آواز و فسق و فجور علنی، شرابخواری علنی، بی ادب بودن و بی پروایی را از علل و عوامل مشروع ندانستن بیعت با یزید برشمرد.

مبلغ حوزه، بهتر دانستن مرگ با عزت از زندگی ننگین، احیای ارزش نماز و عبادات، اخلاق مدار بودن، انجام وظیفه کردن را از درس‌ها و عبرت‌های واقعه عاشورا دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha