سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
کتابخانه های عمومی و کمیته امداد

حوزه / مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره ای «راه زندگی» در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کمیته امداد خمینی(ره) با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مدیرکل کمیته امداد استان در کتابخانه مرکزی امام خمینی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد ،حسین نوربخش سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در مراسم آیین افتتاحیه مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره ای «راه زندگی» امروز سه شنبه 2 مردادماه اظهار داشت: با توجه به رسالت جدید کتابخانه ها به عنوان پایگاه های اجتماعی، تلاش ما این است با توجه به ظرفیت کتابخانه ها این رسالت و وظیفه را به صورت نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به ارائه خدمت روانشناختی و مشاوره در کتابخانه ها ، برای ارائه خدمت بهتر مشاوره گروهی در کنار مشاوره فردی نیز انجام شود، ادامه داد: این اداره کل آمادگی ارائه خدمات نوین کتابخانه ای از این نوع را در سطح کتابخانه های عمومی استان دارد.

در ادامه رضا سلم آبادی، مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) خراسان رضوی در این مراسم، گفت: استفاده افراد از مشاوره در بسیاری از مواقع مانعی برای سقوط خانواده ها و افراد شده است. البته توجه داشته باشید که انجام خدمات مشاوره ای توسط سازمان هایی همچون کمیته امداد خمینی(ره) و بهزیستی این ذهنیت را ایجاد کرده است که تمامی آسیب ها و معضلات در افراد تحت پوشش این سازمان است؛ اما با تحقیقات انجام شده می توان گفت مناطق کم برخوردار و حاشیه نسبت به سایر مناطق دچار آسیب های خاص کمتری هستند.

مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: در استان بالغ بر 80 نفر مشاور وجود دارد که در کلینیک رُز بصورت رسمی و قراردادی در حال ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه های دین، خانواده و ازدواج و طلاق هستند. اگر یک خانواده را احیاء کنیم بدون شک کاری بسیار بزرگ انجام شده است؛ لذا هدف از ارائه این قبیل خدمات ایجاد انگیزه، امید و نشاط در افراد است.

گفتنی است: در پایان محمد افشارنیا، معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی و سید جمال حقیرالسادات، معاون امور کتابخانه ها و همکاریهای اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به بیان توضیحاتی پیرامون نحوه فعالیت این مراکز در کتابخانه های عمومی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha