چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

حوزه/ حجت الاسلام محمودی گفت: پویایی حوزه‌های علمیه زمینه‌ای برای شکوفا شدن استعدادهای طلاب جوان خواهد بود.

حجت الاسلام سید موسی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه از کانون‌های فکری جهان اسلام به خصوص مذهب شیعه محسوب می‌شوند، اظهار داشت: حوزه های علمیه به مانند دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی، مرکز تولید اندیشه و فکر هستند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار عنوان کرد: باید نگاه ما به حوزه‌های علمیه و مدارس علمیه، یک نگاه تخصصی و همچنین یک نگاه متعهدانه باشد.

استاد حوزه علمیه کردستان، با اشاره به اینکه حوزه‌ها می‌توانند نقش مهمی در ارتقاء سطح فرهنگی و اخلاقی جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: پویایی حوزه‌های علمیه زمینه‌ای برای شکوفا شدن استعدادهای طلاب جوان خواهد بود و بی‌شک تاثیرات این امر به صورت کاملاً مستقیم جامعه هدف را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، بنابراین نگاه ما در حوزه‌های علمیه باید نگاهی جامع باشد یعنی ابتدا تلاش کنیم که در حوزه یک تکاپوی خاص و ویژه ایجاد شود و بعد از آن در بحث تهذیب و آموزش طلاب تلاش کنیم که در صورت رسیدن به این دو هدف، جامعه مخاطب نیز می‌تواند تاثیرات مثبت را از آن دریافت کند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار کرد: اساتید حوزوی باید به خوبی بین خود و طلاب یک پل ارتباطی و یک تعامل دو طرفه ایجاد نمایند و به نوعی طلاب را تشویق به پژوهش و تهذیب و تحقیق نماید تا طلبه دچار روزمرگی نشود.

وی با تأکید بر اینکه حوزه باید یک رویکرد انقلابی درست و حساب شده داشته باشد، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه زمانی که دچار انفعال شوند، بی‌شک خروجی آنان یک خروجی مناسب نخواهد بود و بالعکس آن اگر حوزه‌های علمیه ما حوزه‌هایی در تراز انقلاب و آرمان‌های این نظام باشند، خروجی آنها بسیار مناسب و برای جامعه اسلامی ما مثمر ثمر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha