چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 1172103
۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
حجت الاسلام حق شناس

حوزه / نشست "عوامل نشاط در آیات و روایات" در مدرسه علمیه تخصصی النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام براتعلی حق شناس، مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و کارشناس اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی النفیسه اصفهان چهار عامل اصلی شادی و سرور را افزایش انگیزه، بالا بردن خلق و خو، تقویت عشق و محبت، و کاهش استرس. دانست و گفت: بالا بردن خلق و خو در روابط اجتماعی با توجه به آیه "قولوا للناس حسنا و قولوا قولا سدیدا"، احسان همراه با محبت و منطق در گفتار از راهکارهای مهم برای بالا بردن خلق و خو و بهبود روابط اجتماعی است.

حجت الاسلام حق شناس عشق ورزی به اعضای خانواده و اطرافیان را عامل مهمی در ایجاد شادی و سرور دانست و با اشاره به درد فقدان عشق در جامعه، بر ضرورت تقویت این امر در روابط خانوادگی و اجتماعی تاکید کرد.

استاد حوزه علمیه راهکارهای متعددی برای کاهش استرس ارائه داد که از جمله آنها می توان به تحرک جسمی و ورزش ذهنی، شنیدن صوت زیبا و تلاوت قرآن، گفتگو با دیگران، نفس عمیق کشیدن، خواب متعادل، وضو و غسل با آب سرد اشاره کرد.

وی در ادامه به اهمیت اتمام هر کار به عنوان عامل کاهش استرس و افزایش انگیزه اشاره کرد و گفت: "اگر کاری را شروع کردید حتما به پایان برسانید حتی مطالعه یک کتاب کم حجم باشد."

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha