سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
امور مساجد

حوزه/ شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، در زمینه اجرای برنامه‌های ابلاغی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی از بین ۱۲۰ دستگاه اجرایی، حائز رتبۀ برتر سال ۱۴۰۲ شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این مرکز در زمینه اجرای برنامه‌های ابلاغی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی و از بین 120 دستگاه اجرایی، حائز رتبۀ برتر سال 1402 شد.

لوح تقدیر این رتبه در دومین جلسه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این مرکز در محل ساختمان محراب، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی این مرکز به حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان اهدا شد.

در بخشی از این لوح آمده است: فرایند ارزیابی عملکرد به عنوان ضامن تداوم توسعه، پویایی و کارآمدی هر نظام اداری است که زمینه سازی مناسبی را برای رسیدن به هدف مطلوب فراهم می سازد. با توجه به نتایج ارزیابی های صورت گرفته در سال 1402 مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در بین 120 دستگاه استانی حائز کسب رتبه برتر در زمینه سازی، ترویج و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر شده است. قطعا اقدامات صورت گرفته نشان از اوج برنامه ریزی و تعهدات، در صیانت از مقدسات دینی است.

گفتنی است، هیئت اندیشه‌ورز امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مرکز تاکنون جلسات زیادی با اساتید در این زمینه داشته و اجرای برنامه‌های ابلاغی را پیگیری کرده است.

از برنامه‌های این شورا می‌توان به برنامه مسئله‌شناسی مسجدمحور محلات با عنوان طرح شهید اصلانی اشاره کرد که تاکنون در 95 روستا/محله برگزار شده و بیش از 487 مصوبه داشته است؛ حدود نیمی از این مصوبات انجام شده و برای به نتیجه رسیدن مابقی مصوبات نیز جلسه ویژه بررسی مصوبات تمام محلات در فرمانداری مشهد برگزار شد و دستگاه‌های مختلف نسبت به مصوباتی که به سرانجام نرسیده پاسخ دادند.

برگزاری دوره آموزش پایه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، برگزاری دوره ضمن خدمت، برگزاری جشنواره مفلحون، طرح چهل مسجد چهل منبر، احصای یک معروف و یک منکر تخصصی و اولویت‌دار مرکز رسیدگی به امور مساجد و... نمونه‌ای از این برنامه‌ها بوده که اجرای آن‌ها در سال جاری نیز ادامه دارد.

همچنین یکی از مصوبات هیئت اندیشه‌ورز امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر این مرکز طرح شنبه‌های امربه‌معروفی است که مقدمات اجرای آن در 300 مسجد انجام شده و هر هفته با موضوع احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، 5 دقیقه بعد از اقامه نماز ظهر و یا مغرب در مساجد توسط امام جماعت مسجد برگزار می‌شود.

دو فعالیت مهم دیگر این شورا شامل برپایی موکب‌هایی در روز طبیعت امسال که مقارن با شهادت حضرت علی(ع) بود در هشت پارک بزرگ مشهد بود تا فضای گردش در طبیعت از فضای معنوی شهادت و ماه مبارک رمضان فاصله نگیرد و در زمینه حضور حداکثری در راهپیمایی عفاف و حجاب نیز اقدامات لازم ناظر به مسجدی‌ها در این همایش صورت پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha