چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
عابدینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: پرونده‌های خودرویی گرفتاری بزرگی برای مردم درست کرده است و باید تلاش‌ کنیم فرایند رسیدگی‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی روز گذشته در دیدار ذبیح‌ الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: خداوند در آیه ۲۵ سوره حدید می‌فرماید «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط»، (همانا ما پیمبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به راستی و عدالت گرایند).

وی تصریح کرد: خداوند نمی‌فرماید مردم را باید برای قسط و عدل وادار کرد، بلکه می‌فرماید اگر شما درست رفتار کنید، مردم خودشان برای تحقق قسط و عدل با شما همراه می‌شوند، چرا که همه خواهان قسط و عدل هستند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: زیرساخت عدالت، عبادت است چرا که خدایی که فرمود هر چه پیغمبر فرستادم و هر چه کتاب نازل کردم برای قسط است، در آیات بسیاری می‌فرماید اگر عبادت پا بگیرد، عدالت نیز پا می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: همه عبادت‌ها باید به تقویت کرامت انسانی منتهی شود و اینکه خدا فرمود «وَ لَقَد کَرَّمنَا بَنِی ءَادَم» یعنی انگار به همه مسئولان عالم می‌گوید این آدم‌هایی که شما می‌بینید را با کرامت خلق کرده‌ام و سرمایه عظیمی در اختیار آنهاست و شما بر روی آن سرمایه‌ها حساب باز کنید.

وی عنوان کرد: کرامت محصول تقوا، تقوا محصول عبادت، عبادت هم محصول عقیده است و اگر ما سرمایه‌ گذاری‌های جدی کنیم تا مبانی اعتقادی مردم را محکم کنیم، عبادت جان بگیرد، مساجد آباد شود و جمعه و جماعت جان تازه بگیرد، کار شما نیز آسان‌تر می‌شود و شاهد نتایج مطلوب‌تری خواهیم بود و اگر این مبانی مورد توجه قرار نگیرد، آدمی موجودی سیری‌ ناپذیر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: خیلی وقت‌ها می‌بینیم برخی پرونده‌ها سیل بنیان کنی می‌شوند که مردم و مجموعه‌های قضایی و دستگاه‌های مرتبط را درگیر می‌کند، همانند پرونده‌ یکی از شرکت‌های خودرویی در قزوین که در گذشته هشدارهای بسیار زیادی در خصوص فعالیت آن به مسئولان دادیم اما آنگونه که باید رسیدگی نشد و روز به روز پرونده آن مجموعه سنگین‌تر شد و جمعیت زیادی را با مشکل مواجه کرده است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر کارها به موقع انجام بگیرد، مردم محصول آن را می‌بینند و شیرینی اجرای عدالت و مبارزه با فساد را نیز می‌چشند، حال اگر این موضوع را ترک فعل و یا تأخیر در انجام وظیفه بگذاریم، هر چه بوده گرفتاری بزرگی برای مردم درست کرده و بسیار دردآور شده و لذا باید تلاش کنیم فرایند رسیدگی‌ها افزایش پیدا کند تا اعتماد عمومی احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتمادی که مردم به نظام دارند، مهمترین و قیمتی‌ترین سرمایه اجتماعی ماست، در فتنه‌ها اعتماد مردم نظام را حفظ می‌کند، در دفاع از کشور مؤثر است، در انتخابات اعتماد عمومی باعث می‌شود مردم به میدان بیایند و نباید این اعتماد لطمه و آسیب ببیند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب می‌فرماید ما یک مثلث سه ضلعی داریم که از حق، عدل و قانون تشکیل شده است، خیلی وقت‌ها می‌گوییم مُرِّ قانون باید اجرا شود، در حالی که خیلی جاها اگر حق و عدل نباشد، قانون به تنهایی به مشکل می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: ریشه این کلام رهبری را می‌توان در سوره نساء پیدا کرد که خداوند می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا»، یعنی (خدا به شما فرمان می‌دهد که سپرده‌ها را به صاحبان آن‌ها رد کنید).

وی ابراز کرد: در آیه ۲۶ سوره ص هم فرموده «یَدَاوُۥدُ إِنَّا جَعَلنَکَ خَلِیفَة فِی ٱلأَرضِ فَٱحکُم بَینَ ٱلنَّاسِ بِٱلحَقِّ»، یعنی ([گفتیم] ای داود، همانا ما تو را در روی زمین جانشینی قرار دادیم، بنابراین در میان مردم به حق داوری کن)، این آیات شریفه ریشه کلام رهبری است و باید این موارد را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha