چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
تبریز

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی گفت: در گذشته تبلیغ اسلام در ایران بیشتر توسط مداح و روحانیون صورت می‌گرفت، ولی بعد از حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قمی سیاست به تبلیغ اسلام توسط همه اقشار جامعه تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی معاون استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی شب گذشته در نشست کنشگران فضای مجازی استان، به تاثیرگذاری رسانه و شبکه‌های خارجی بر فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های غربی با آنتن تلویزیونی، شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی انتشار، کنشگری فضای مجازی و تولید محتوا کار رسانه‌ای گسترده‌ای دارند.

وی به تشریح عملکرد و حوزه فعالیت مجموعه سپهر پرداخت و ابراز کرد: سازمان رسانه‌ای سپهر از ظرفیت‌های مختلف حوزه رسانه استفاده می‌کند و خبرگزاری مهر، موسسه تبیان و موسسات تبلیغات از مجموعه‌های این سازمان هستند و همچنین ارتباط ناگسستنی با سازمان تبلیغات اسلامی دارد، فعالیت‌های میدانی همچون جشن‌های تکلیف، گردهمایی بزرگ در استادیوم آزادی، مهمانی چند کیلومتری و سرود سلام فرمانده را برگزار می‌کند که جلوه رسانه‌ای گسترده‌ای دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی، به کنشگری میدانی دارای پیام رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: حضور مسعود پزشکیان رییس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی و نشستن بر صندلی نمایندگی خود، قدم زدن شهیدجمهور در نیویورک بعد از سخنرانی خود و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که پس از حمله روسیه به این کشور در خیابان‌های کیف راه می‌رود از جمله حرکت‌های میدانی دارای پیام رسانه‌ای است.

وی از تجلیل و ابراز خرسندی مقام معظم رهبری از برنامه قرآنی محفل که در ماه رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شود خبر داد و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در تماس با حجت الاسلام والمسلمین قمی، برنامه قرآنی محفل را فوق رغبت توصیف کرده‌اند.

معاون استان‌های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی، به تغییر سیاست و اهداف سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قمی اشاره کرد و گفت: در گذشته تبلیغ اسلام در ایران بیشتر توسط مداح و روحانیون صورت می‌گرفت، ولی بعد از حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قمی سیاست به تبلیغ اسلام توسط همه اقشار جامعه تغییر کرد.

وی با تأکید بر اهمیت خودکفایی فعالان رسانه‌ای و مجازی، خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم بخش‌های مختلف فرهنگی روی پای خودشان بایستند و نباید دائما از لحاظ تامین منابع مالی دست در جیب سازمان ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی، به پیشنهاد فعالان رسانه‌ای برای عدم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی واکنش داد و اظهار کرد: نگاه حاکمیت این نیست که دور مردم کشور دیوار بکشیم و بگوییم که به بیرون نگاه نکنند هرکسی هویت قومی، ملی و بین المللی دارد و نمی‌توانیم بگوییم که به فلان شخص خارجی نگاه نکن که چگونه زندگی می‌کند و او را از دنیا جدا کنیم، این عمل نشدنی است، ولی نباید هم بدون هیچ ضابطه‌ای اجازه فعالیت در این رسانه‌ها را برای قشر جوان دهیم.

حجت الاسلام محمد حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از تلاش‌های فعالان مجازی در راستای جهاد تبیین قدردانی کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha