چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
دارالعلم

حوزه/ همزمان با آغاز برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم در حرم مطهر رضوی، خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، به صورت روزانه، به معرفی زندگینامه و سوابق اساتید این مدرسه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، دومین اعتکاف علمی طلاب و فضلاء در حرم مطهر رضوی با بهره‌مندی از حضور ارزشمند آیت‌الله سبحانی و ۶۰ نفر از علما و اساتید برجسته جهان تشیع از ۶ مردادماه در مشهد برگزار می‌شود.

مدرسه تابستانی دارالعلم به همت حوزه علمیه خراسان با همکاری آستان قدس رضوی در قالب ۵ مدرسه قرآن و حدیث، فقه و اصول، علوم عقلی، ادبیات و زبان شناسی و منطق و روانشناسی برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی جلائیان اکبرنیا، متولد ۱۳۵۰ از مشهد مقدس، حدیث پژوه، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مدیر سابق گروه علوم قرآنی و حدیث این مؤسسه و رئیس دبیرخانه ملی کنگره جهانی امام رضا علیه‌السلام است.

وی معاونت پژوهش بنیادی پژوهشهای اسلامی، معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، مدیریت مدرسه علمیه جوادالائمه علیه‌السلام و ریاست پژوهش دانشگاه علومی اسلامی رضوی را نیز در کارنامه خود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلائیان اکبرنیا دروس حوزوی را در حوزه علمیه خراسان آموخت و همزمان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به تحصیل مشغول گردید و مدرک کارشناسی، ارشد و دکترای خود را در رشته علوم قرآنی و حدیث از همین دانشگاه اخذ نمود، و علاوه بر تدریس در مراکز حوزوی و دانشگاهی به کارهای تبلیغی نیز مشغول است.

وی علاوه بر کسب افتخارات متعدد علمی، و عنوان پژوهشگر برتر، راهنمایی ده‌ها پایان‌نامه، رساله علمی و طرح پژوهشی را بر عهده داشته و نگارش ده‌ها مقاله را در کارنامه خود دارد.

نگاهی بر کتاب‌های حجت‌الاسلام والمسلمین جلائیان اکبرنیا

اهل البیت فی القرآن الکریم (عربی)

نظم و انضباط فردی و اجتماعی در آموزه‌های اسلامی

آیه ولایت، پندارها و پاسخ‌ها

ابلاغ ولایت اکمال رسالت؛ پندارها و پاسخ‌ها

فرهنگ روابط اجتماعی ۲ جلد(تهیه و تدوین و همکاری در نگارش)

جریان شناسی تفاسیر فقهی ۲ جلد (گردآوری و تدوین مقالات)

ازواج از دیدگاه اسلام( ۲جلد متن و پرسشها و پاسخها)

اصلاح الگوی مصرف از نگاه اسلام(همکاری در نگارش و مدیریت طرح)

مصرف صحیح از نگاه اسلام(طراحی و همکاری در نگارش)

قوانین مصرف صحیح از نگاه اسلام چیست؟(همکاری در نگارش)

مرثیه خورشید: ویژه شهادت امام جواد علیه‌السلام

تفسیر سوره برائت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) پژوهش و ویرایش علی جلائیان اکبرنیا و دیگر همکاران

یاران علمی امام رضا علیهالسلام(همکاری در تدوین)

بررسی تحلیلی روایات تفسیری امام رضا علیه‌السلام(همکاری در تدوین)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha