چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
طالبی

حوزه/ رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن اشاره به برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم، هدف از برگزاری این مدرسه را استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی آستان قدس برای ترویج معارف نبوی، رضوی و اهل بیت(ع) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست خبری دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم که مردادماه امسال با همکاری حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی برنامه ریزی شده است، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این نشست خبری با اشاره به نقش امام رضا (ع) در ترویج علم و دانش، گفت: حضور امام رضا(ع) در ایران یک انقلاب فرهنگی و علمی ایجاد کرد و با مناظرات و تعالیم خود شاگردان بزرگی پرورش دادند. پس از شهادت ایشان، مدارس متعددی در اطراف حرم مطهر شکل گرفت که از جمله آنها می‌توان به مدارس مشهد، کربلا، سامرا، نجف و قم اشاره کرد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در احکام مختلفی بر همکاری بیشتر آستان قدس‌رضوی با حوزه علمیه خراسان تأکید کرده اند، عنوان کرد: هدف از برگزاری این مدرسه، استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگی آستان قدس برای ترویج معارف نبوی، رضوی و اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به تشکیل ۵ مدرسه دارالعلم گفت: امسال با آسیب شناسی و تجربه سال قبل و تعامل با اساتید جمعی از نخبگان، اساتید و مراجع عظام تقلید و سایر اساتید از قم و تهران دعوت شده اند.

طالبی همچنین از ایجاد دفتر دارالعلم در نجف در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم در دراز مدت با حوزه علمیه نجف نیز تعاملات علمی داشته باشیم و در این فرصت تابستان که اساتید از کشورهای مختلف توفیق تشرف به مشهد را دارند،برای تعاملات علمی بیشتر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha