شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
دارالعلم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حضور اساتید برجسته در مدرسه تابستانه دارالعلم علاوه بر بهره‌مندی طلاب از فضلاء و اساتید این مدرسه، فرصت‌های جدیدی در راستای هم‌افزایی حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانی دارالعلم که صبح امروز در صحن حیاط مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی برگزار شد، هدف از راه‌اندازی این مدرسه را تبدیل‌شدن آن به دومین حوزه شیعی در عرصه تولید علم و فقه، زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام و تربیت طلاب فاضل و برخوردار از سازمان علمی بالنده ذکر کرد.

وی همچنین تعامل سازنده و همکاری و تعامل بیشتر حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی و شبکه‌سازی بین دانش‌پژوهان حوزه‌های علمیه و اساتید برای تحقق تمدن نوین اسلامی را از دیگر اهداف این مدرسه برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط تصریح کرد: حضور اساتید برجسته در مدرسه تابستانه دارالعلم علاوه بر بهره‌مندی طلاب از فضلاء و اساتید این مدرسه، فرصت‌های جدیدی در راستای هم‌افزایی حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته اولین دوره این مدرسه در قالب ۳ مدرسه ادبیات و تفسیر، فلسفه و کلام و فقه و اصول برگزار شد و امسال با اضافه‌شدن دو مدرسه دیگر در قالب ۵ مدرسه علمی با موضوعات، قرآن و حدیث، فقه و اصول، علوم عقلی، منطق و روش‌شناسی و ادبیات و زبان فارسی با حضور ۵۰ نفر از اساتید برجسته قم و مشهد و سایر مراجع و بزرگان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدارک‌دیده‌شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان به ویژگی‌های این دوره از مدرسه در مقایسه با دوره سال گذشته اشاره کرد و گفت: توسعه مدارس علمی از ۳ مدرسه به ۵ مدرسه، تنوع حوزه مسائل دانش نسبت به سال گذشته و تأکید بر بحث‌های روشی که مباحث ضروری برای طلاب است از جمله این ویژگی‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط تصریح کرد: در این دوره شاهد تنوع در مخاطبان هستیم و از سطح ملی و استانی فراتر رفته و پذیرای مخاطبان بین‌الملل هستیم که در نظر داریم این تنوع را در حوزه اساتید این مدرسه نیز داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha