پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
جوارشکیان

حوزه/ دانشیار گروه فلسفه و حکمت دانشگاه فردوسی گفت: افتتاح مدرسه تابستانه دارالعلم ویژه طلاب، نوید بخش افزایش فضاهای آموزشی در جوار حرم مطهر رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، عباس جوارشکیان، در خصوص برگزاری دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم طلاب در حرم مطهر رضوی گفت: راه اندازی این مدرسه اقدامی بسیار ارزشمند است و موجب رشد و تعالی طلاب جوان خواهد شد.

وی تصریح کرد: سر فصل‌های آموزشی این مدرسه باید تخصصی و متناسب با نیازهای علمی طلاب و روحانیون جوان باشد تا خلاء های آموزشی موجود در حوزه علمیه را پُر کند.

دانشیار گروه فلسفه و حکمت دانشگاه فردوسی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ‌های دقیق، باید ظرفیت پذیرش تعداد بیشتری از طلاب در اینگونه از فضاهای آموزشی در مجاورت حرم مطهر عالم آل محمد(ع) فراهم بشود، گفت: این مهم با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و تخصصی میسر می‌شود.

جوارشکیان افزود: مباحثی از جمله مهارت افزایی ارتباط گیری با جوانان و نوجوانان، کارگاه تخصصی مسائل و شبهات جدید در حوزه های مختلف برای طلاب، در این مدرسه تدارک دیده نشده است که باید تدبیری برای آن صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: ایجاد فضاهای آموزشی در جوار حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بسیار ارزشمند است و در گذشته ‌هم شاهد چنین فضاهایی در این مکان مقدس بوده‌ایم اما در حال حاضر هم شاهد فعالیت طلاب جوان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای فراگیری علوم دینی هستیم.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی با تاکید بر اینکه تحصیل در فضاهای آموزشی مجاور حرم مطهر رضوی، سرشار از معنویت است، گفت: طلبه‌های حاضر در این فضا، احساس می‌کنند در خانه امام رضا(ع) معارف الهی و معارف دینی را فرا می‌گیرند لذا عنایت امام رضا(ع) به صورت ویژه تر شامل این افراد خواهد شد.

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: در گذشته فضاهای آموزشی مانند مدرسه خیرات خوان، مدرسه میرزا جعفر و مدرسه عباسقلی خوان محلی برای تحصیل طلاب بوده که به نظر من این فضاهای آموزشی باید احیا شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha