شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
دارالعلم 2.jpg

حوزه/ معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: مدرسه تابستانه دارالعلم از امروز ۶ مردادماه به مدت دو هفته در مراکز محوری حرم مطهر رضوی با مشارکت و تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی، معاون علمی حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، در حاشیه افتتاحیه دومین مدرسه تابستانه دارالعلم، گفت: مدرسه تابستانه دارالعلم از امروز ۶ مردادماه به مدت دو هفته در مراکز محوری حرم مطهر رضوی با مشارکت و تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.

وی با بیان این که این مدرسه تابستانه در قالب ۵ مدرسه برگزار می شود، تصریح کرد: ۵ مدرسه علمی «ادبیات و زبان شناسی»، «قرآن و علوم حدیث»، «علوم منطق و روش شناسی»، «علوم عقلی» و «فقه و اصول» برنامه ریزی شده است.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ثبت نام قریب ۱۷۰۰ نفر در این دوره از اساتید، نخبگان، مستعدین و برگزیدگان در این دوره علمی، خاطر نشان کرد: بر اساس ظرفیت محدودی که وجود داشت، حدود ۸۰۰ نفر پذیرش شدند و قالب ارائه نیز به صورت بسته های آموزشی و کارگاهی، حالت گفتگو و مناظره ای و تعاملی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی ضمن اشاره به ملاک پذیرش و گزینش در این دوره، ابراز کرد: کسانی که متقاضی و متمایل به شرکت در دومین مدرسه تابستانه دارالعلم بودند، می بایست شرائط حداقلی را می داشتند از جمله آنکه طلاب رشته های تخصصی و یا سطوح ۴ حوزه علمیه بوده و یا پرونده نخبگانی می داشتند به این معنا که یا از نخبگان، یا مستعدین برتر، یا برگزیدگان دوره ها و یا همراه با سابقه تدریس در مدارس علمیه می بودند تا جهت حضور دعوت می شدند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha