چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
رضائی

حوزه/ معاون علمی حوزه علمیه خراسان برگزاری مدرسه تابستانی دارالعلم را نقطه عطفی در تاریخ علمی فعالیت‌های حوزه علمیه و آستان قدس رضوی دانست و ابراز امیدواری کرد این مدرسه بتواند به رونق جریان علمی در حوزه کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست خبری دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم که مردادماه امسال با همکاری حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی برنامه ریزی شده است، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی، معاون علمی حوزه علمیه خراسان در این نشست خبری به تبیین فرآیند مدرسه دارالعلم و هسته های علمی پرداخت و با اشاره به حضور بیش از 60 تن از اساتید مطرح کشور در این دوره، گفت: در مدرسه تابستانه دارالعلم بیش از 1700 نفر ثبت نام نمودند که از این تعداد 800 نفر جهت حضور در دوره گزینش شده اند.

وی بهره مندی از مضجع منور امام رضا(ع)، استفاده مغتنم از کتابخانه آستان قدس رضوی به سبب تعامل دوسویه حوزه علمیه خراسان با این آستان مقدس در جریان مدرسه تابستانه دارالعلم، استفاده از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و تحصیل در این مدرسه تابستانه در حریم علمی عالم آل محمد بعنوان پایگاه و قطب فعالیت های قرآنی را از امتیازات مدرسه برشمرد.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهداف برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم خاطر نشان کرد: بر اساس افق سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان بعنوان دومین حوزه شیعی، این مدرسه تابستانی با دغدغه مشترک حوزه علمیه خراسان و تولیت آستان قدس رضوی و همکاری دست اندرکاران با یک برنامه‌ریزی دقیق رقم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی با بیان این که این رویداد عظیم، نقطه عطفی در تاریخ علمی فعالیت‌های حوزه علمیه و آستان قدس رضوی تلقی می‌شود، گفت: امیدواریم با تدبیر، هم افزایی و همکاری خروجی مفید و سازنده‌ای داشته باشد و علاوه بر مشق اجتهاد برای طلاب در راستای تولید علم و نظریه پردازی بتواند به رونق جریان علمی در حوزه کمک کند.

وی همچنین کار تشکیلاتی و منسجم مبتنی بر رویکردهای علمی، تنوع در عرصه های علمی و دانشی، تنوع مخاطبین در سطح کشور و بین الملل، سطح بالای علمی مخاطبین، مستعدین، اساتید و نخبگان و مدیریت دقیق ایام تعطیلات تابستانی طلاب بر اساس نگاه دقیق و حکیمانه رهبر معظم انقلاب را از جمله مهمترین ویژگی های این مدرسه تابستانی برشمرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha