چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
میرزائی

حوزه/ مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان مدرسه تابستانه دارالعلم در جوار مضجع منور رضوی را پدیده علمی منحصر به فرد دانست و گفت: این مدرسه تابستانه امسال با حضور طلاب فاضل از حوزه‌های علمیه دیگر کشورها به‌خصوص نجف و لبنان، جنبه بین‌المللی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست خبری دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم که مردادماه امسال با همکاری حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی برنامه ریزی شده است، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزائی، مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان مدرسه تابستانه دارالعلم در جوار مضجع منور رضوی را پدیده علمی منحصر به فرد دانست و گفت: این مدرسه تابستانه امسال با حضور طلاب فاضل از حوزه‌های علمیه دیگر کشورها به‌خصوص نجف و لبنان، جنبه بین‌المللی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: مدرسه دارالعلم، رویدادی علمی در جوار حرم مطهر حضرت رضا(ع) است که با موضوعات متنوع علمی و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود و امسال نیز با بهره مندی از تجربیات سال گذشته، تمهیدات لازم برای حضور مخاطبان از سراسر کشور و در عرصه بین المللی از لبنان و عراق در نظر گرفته شده است.

300 شرکت کننده خانم در مدرسه دارالعلم/ دو مدرسه ادبیات و زبان شناسی و منطق و روش شناسی اضافه شدند

مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان با اشاره به 300 نفر شرکت کنندگان خانم از میان 800 نفر پذیرفته شده برای حضور در این مدرسه، به برخی از وجوه تمایز آن با سال گذشته اشاره و ابراز کرد: امسال دو مدرسه «ادبیات و زبانشناسی» و «منطق و روش شناسی» اضافه شده اند و برنامه های جنبی در کنار مباحث علمی همچون بازدیدهای علمی و همچنین بهره مندی از کتابخانه و نسخ خطی استان در کنار خود مدرسه تابستانه برای شرکت کنندگان اجرا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرزائی، دانش‌افزایی اساتید سطوح یک، دو و سه به‌عنوان بخش اعظمی از شاگردان این مدرسه تابستانه، حضور و بهره‌گیری طلاب فاضله خواهر، در کنار طلاب فاضل برادر را از دیگر نتایج این فرصت تابستانه دانست و ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این رویداد علمی با حضور آیات عظام و مخاطبین انعکاس خوبی داشته باشد تا بتوان بر این اساس، بخشی از عظمت علمی این مدرسه وزین و باعظمت، بازتاب در محافل علمی داشته باشد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha