چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
دارالعلم

حوزه/ همزمان با آغاز برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم در حرم مطهر رضوی، خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، به صورت روزانه، به معرفی زندگینامه و سوابق اساتید این مدرسه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، دومین اعتکاف علمی طلاب و فضلاء در حرم مطهر رضوی با بهره‌مندی از حضور ارزشمند آیت‌الله سبحانی و ۶۰ نفر از علما و اساتید برجسته جهان تشیع، از ۶ مردادماه در مشهد برگزار می‌شود.

مدرسه تابستانی دارالعلم به همت حوزه علمیه خراسان با همکاری آستان قدس رضوی در قالب ۵ مدرسه قرآن و حدیث، فقه و اصول، علوم عقلی، ادبیات و زبان شناسی و منطق و روانشناسی برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدابراهیم روشن‌ضمیر، متولد ۱۳۴۴ از شهرستان فردوس، قرآن و حدیث پژوه، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و معاون سابق پژوهش و فرهنگی و مدیر اسبق گروه علوم قرآنی و حدیث و گروه زبان انگلیسی این مرکز علمی است.

وی دروس حوزوی را در حوزه علمیه خراسان آموخت و پس از اخذ مدرک کارشناسی و ارشد علوم قرآنی و حدیث از دانشگاه رضوی دکترای خود را در رشته علوم قرآنی و حدیث از دانشگاه تربیت مدرس تهران اخذ نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روشن‌ضمیر علاوه بر تدریس در مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی سفرهای تبلیغی به کشورهای مالاوی، آفریقای جنوبی، زامبیا، تایلند، لهستان، اوگاندا داشته است.

وی علاوه بر کسب افتخارات متعدد علمی، راهنمای ده‌ها پایان‌نامه و رساله علمی را بر عهده داشته و نگارش ده‌ها مقاله و نگارش کتاب‌های «جریان شناسی قرآن بسندگی» و «نمودارهای دستور زبان انگلیسی» را، در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha