چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و موسسه امام خمینی ره

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به امضای آیت الله رجبی و دکتر میرزایی شهرابی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و دیدار با آیت الله رجبی و برخی از معاونین این نهاد علمی، بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های موسسه تاکید کرد.

دکتر مسعود میرزایی شهرابی در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: همواره تاکید داشته ام که لازم است ما در همه فعالیت ها و برنامه هایی که انجام می دهیم اقتضائات نظام اسلامی را بدانیم و در کارهای خود یک آسیب شناسی جدی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که برای دانشگاه تعریف کردیم، این است که بتوانیم کار تحولی در دانشگاه داشته باشیم، یعنی دانشگاه بتواند برای کشور آورده و ارزش افزوده‌ای ایجاد کند، در یکی از این موارد، بحث ستاد تحول در علوم انسانی را ایجاد کردیم که با همکاری ویژه دکتر ایمانی مقدم و اعضای هیئت علمی، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما می‌خواهیم یک دانشگاه تمدن‌ساز و الگو باشیم، می‌خواهیم نیروها و ظرفیت‌هایمان را به علومی که صرفا وارداتی از غرب هستند مشغول نکنیم، بلکه می‌خواهیم علوم دینی را در دانشگاه به کار بگیریم.

میرزایی خاطرنشان ساخت: ما در تولید علم در منطقه و دنیا جایگاه ویژه ای داریم اما در حوزه فناورانه جایگاه مطلوبی که شایسته ما باشد را نداریم، معتقدیم در حوزه صنایع نرم، خلاق و فرهنگی و ارزشی تا می توانیم باید یک گفتمان درست و برگرفته از فرمایشات امامین انقلاب را پیاده کنیم تا ارزش های ولایی و الهی را در میان دانشجویان و اعضای هیئت علمی پیاده کنیم و این کار را وظیفه خود می دانیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در پایان سخنان خود موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره را دارای ظرفیت های بسیار خوبی در عرصه های مختلف دانست و تاکید کرد: موسسه امام خمینی (ره) مدیران بنامی دارد و جایگاه خوبی در میان علما و محققین دارد، باعث افتخار دانشگاه فردوسی مشهد است که از این پتانسیل استفاده لازم را ببرد.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فردوسی مشهد و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به امضای آیت الله رجبی و دکتر میرزایی شهرابی رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha