شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
بذرگری

حوزه/ مشاور تولیت آستان قدس در امور حوزه و روحانیت با اشاره به برکت همجواری این مدرسه با مضجع منور امام علی بن موسی الرضا(ع) گفت: کانون‌های علمی و علوم دینی و مدارس تابستانه در کنار مرجع منور علی بن موسی الرضا(ع) به همین اعتبار برپا شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن بذرگری هاشمی، مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور حوزه و روحانیت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، در حاشیه افتتاحیه دومین دوره مدرسه تابستانه دارالعلم گفت: با تدابیر تولیت آستان قدس رضوی و اهتمام مدیر حوزه علمیه خراسان، دومین مدرسه تابستانه دارالعلم شکل گرفت.

وی با اشاره به برکت همجواری این مدرسه با مضجع منور امام علی بن موسی الرضا(ع) عنوان کرد: امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) تجلی علمی اهل بیت می باشند و به واقع، خط برجسته‌ای هستند که کانون‌های علمی و علوم دینی در کنار مرجع منور علی بن موسی الرضا(ع) به همین اعتبار از هزار و اندی سال تا کنون شکل گرفته و در حال فعالیت هستند.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور حوزه و روحانیت ادامه داد: در بازه زمانی تابستان، مشهد همواره محل حضور و مراودات، مباحثات و رفت و آمدهای علمی علما از سراسر کشور و حتی از سایر حوزه‌های علمیه نجف، لبنان و دیگر حوزه های علمیه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین بذرگری هاشمی با بیان این که به همین سبب این فرصت ایجاب می‌کرد که پرچم علمی عالم آل محمد(علیهم السلام) و در حقیقت یک رواق علمی به رواق‌های حرم مطهر امام رضا(ع) افزوده شود، گفت: این برنامه به همین عنوان با حضور جمع قابل توجهی از فضلا و طلاب از سراسر کشور شکل گرفت.

وی با اشاره به حضور جمع قابل توجهی از طلاب، فضلا و دانش پژوهان از حوزه های نجف و لبنان و جمع زیادی از اساتید تراز علمی کشور، تصریح کرد: در این برنامه میزبان جمع گسترده 800 نفری طلاب و فضلا از سراسر کشور هستیم و پیش‌بینی‌هائی صورت گرفته است تا در افتتاحیه برنامه از پیام آیت الله مکارم شیرازی و در طول برنامه از حضور اساتید تراز قابل توجه همچون حضرات آیات سبحانی، شب زنده دار، علم الهدی، اشرفی شاهرودی، مروارید و دیگر علما استفاده کنیم.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور حوزه و روحانیت ابراز امیدواری کرد بتوان در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی‌های گسترده تری نسبت به توسعه کمی و کیفی برنامه تابستانه دارالعلم بر اساس ارزیابی و تحلیل نقاط قوت و ضعف به بهترین نحو اقدام کرد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha