یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
محمد کاظم راشد یزدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: امام رضا(ع) زمینه ساز توسعه و گسترش علم اندوزی در جامعه شدند و نهضت علمی این امام همام بستر شکوفایی علوم اسلامی را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی امروز در دومین مدرسه تابستانه دارالعلم به بیان جایگاه ویژه امام رضا(ع) پرداخت و با بیان اینکه حضرت جایگاه امامت را سامان دادند، اظهار داشت: این امام همام با توسعه جایگاه علم در جامعه، سیاست علم آموزی را در جامعه به عرصه اجرا درآوردند آنطور که برابر خلفا، به بیان مباحث امامت پرداخته می‌شد.

وی ادامه داد: همین موارد باعث شد بعد از ایشان در تعداد امامان شک و شبهه‌ای وارد نشود و به همین سبب است که ایشان ثامن الائمه نام گرفتند و از سوی دیگر از این جهت، به امام رضا(ع) ثامن الائمه می‌گوئیم زیرا قبول داشتند امامت ایشان به منزله قبول و پذیرش امامان است.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی به تبیین ضرورت پایبندی به تقوا و رعایت اخلاق و آداب الهی تاکید کرد و گفت: اگر پایبند به تقوا باشیم، خداوند خود یار و یاور بندگان خویش خواهد بود و در جامعه معاصر، مقام معظم رهبری و امام(ره) نمود این سخن می‌باشند.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) زمینه ساز توسعه و گسترش علم اندوزی در جامعه شدند و نهضت علمی این امام همام بستر شکوفایی علوم اسلامی را فراهم آورد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha