دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان مریوان گفت: علما و فعالان فرهنگی و اجتماعی و نخبگان در برابر تحرکات دشمن وظایف بسیار سختی بر عهده دارند.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه اعتقادات مسلمین، اظهار داشت: دشمن برای تسلط بر جهان اسلام راه‌های بسیاری را امتحان کرده و امروز به این نتیجه رسیده که بهترین راه برای تسلط بر کشورهای اسلامی همان جنگ نرم و استحاله اعتقادات مسلمین می‌باشد.

امام جمعه شهرستان مریوان تصریح کرد: دشمن با استفاده از امکانات رسانه‌ای قوی که در اختیار دارد، تلاش می‌کند بین مسلمین یک شکاف بزرگ ایجاد کند، زیرا می‌داند با القای شبهات دینی و اعتقادی راحت‌تر می‌تواند کشورهای اسلامی را از هم جدا کند و وحدت آنان را به خطر بیندازد.

وی ادامه داد: فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای بر روی کشورهای اسلامی به ویژه کشورمان یکی از بارزترین نمونه‌های تهاجم فرهنگی دشمن علیه اعتقادات و باورها و فرهنگ ما می‌باشد، دشمن با استفاده از هزینه‌های میلیارد دلاری تلاش دارد تا در بُعد جنگ نرم کشور را به یک ورطه نابودی بکشاند، بنابراین علما و روحانیون و فعالان فرهنگی و اجتماعی در این میان وظایف بسیار سختی در برابر تحرکات دشمن بر عهده دارند.

ماموستا شیرزادی ابراز کرد: دشمنان جهان اسلام به‌خوبی می‌دانند امروز جنگ نظامی و حمله نظامی دیگر پاسخگو نیست، بنابراین برای رسیدن به مقاصد شوم خود از جنگ نرم علیه مسلمین استفاده می‌کنند و در طول تاریخ شواهد بسیاری از این موضوع در دست می‌باشد که مهم‌ترین آن تلاش دشمن برای آندلس سازی جهان اسلام است.

وی به مقوله «آندلس سازی» جهان اسلام اشاره کرد و گفت: زمانی که مسلمین در همان اوایل اسلام در حال پیشروی در جهان بودند وقتی که به آندلس یعنی همان سرزمین‌های جنوب اسپانیا در اروپا رسیدند، اروپایی‌ها برای تقابل با لشگریان اسلام و فرهنگ اسلام، توطئه ننگینی طراحی کردند که امروز از آن به عنوان «آندلس سازی» جهان اسلام نام برده می‌شود.

وی تشریح کرد: دشمن در این توطئه خود با استفاده از تمامی ابزارهای شیطانی، مسلمین ساکن در سرزمین آندلس را به نوعی با باورهای شیطانی از باورهای دینی خود دور ساخت و همین امر سبب شد لشگریان اسلام در آندلس تضعیف شوند و آنجا را ترک نمایند، بنابراین این صفحه از تاریخ سیاسی جهان نشان می‌دهد دشمن همواره از راه‌های مختلف تلاش می‌کند اسلام را تخطئه نماید.

امام جمعه شهرستان مریوان خاطرنشان کرد: همچنین در سالیان اخیر شاهد انجام حرکت موهون و ضد انسانی و ضد دینی و قرآن سوزی در کشورهای اروپایی بودیم که این حرکت خوشبختانه با بصیرت مسلمین و همچنین حکومیت جهانی با شکست روبرو گردید ولی با این وجود باید همواره مراقب داشته‌های دینی خود در برابر مستکبرین باشیم.

وی یادآور شد: دشمن برای ضربه زدن به جهان اسلام و وحدت مسلمین لحظه‌ای آرام و قرار ندارد، بنابراین هرگونه کوتاهی و کم کاری و اهمال کاری از سوی ما موجب ایجاد جبهه جدیدی توسط دشمنان می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha