شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
زمینه‌‌های همکاری دانشگاه باقرالعلوم

حوزه/ در دیدار معاون فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) زمینه های همکاری بین این دو مجموعه علمی و فرهنگی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی زیدی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه رضوی ضمن حضور در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم با حجت الاسلام والمسلمین رفیعی علوی، رئیس این دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست صمیمی رئیس دانشگاه باقر العلوم(ع) با اشاره به ظرفیت فعال پردیس این دانشگاه در مشهد از امکان برگزاری دوره‌های مشترک سخن گفت.

وی با بیان اینکه از ۱۲۰ کشور جهان در قم طلبه حضور دارد و سهم دانشگاه باقرالعلوم از این مقدار ۲۵ ملیت از کشورهای هند و آمریکا و پاکستان و افغانستان و غیره است، به هدف خویش برای ایجاد رشته‌ حقوق بین الملل عمومی اشاره کرد که با همکاری دانشگاه رضوی می توان آن را به صورت مشترک اجرا کرد.

رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) امکان برگزاری دوره مشترک دکتری با حضور دانشجو به صورت سالانه در قم و مشهد و امضای مشترک پایان نامه و مدرک دکتری از سوی دو مجموعه علمی را در رشته هایی مثل فقه اقتصاد، فقه سیاسی و غیره مورد اشاره قرار داد و سپس از امکان همکاری در زمینه فرهنگی و بهره مندی از این امکانات در میزبانی هردو مجموعه علمی از دانشجویان یکدیگر در شهرهای مشهد و قم سخن گفت.

وی با اشاره به دو قطب زیارتی معنوی و جذابیت فوق العاده‌ای که مشهد و قم دارند به امکان برنامه ریزی برای یک کار فرهنگی مشترک و نیز طراحی بورس دانشجویی تأکید کرد.

طراحی اردوهای مشترک با توجه به اماکن در اختیار دانشگاه رضوی و باقرالعلوم(ع) در مشهد و قم نیز از دیگر پیشنهادهای رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این نشست صمیمی بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی زیدی، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه رضوی به ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت های علمی و پژوهشی و فرهنگی دانشگاه از دروس حوزوی و دانشگاهی و سطوح علمی تا تعداد دانشجویان در حال تحصیل پرداخت.

سپس وی به تعدادی از رشته های جدید دانشگاه نظیر دانش اجتماعی مسلمین که دانشجویان آن به سطح پایان نامه رسیدند، رشته فرهنگ و ارتباطات، فقه و حقوق وقف و ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری اشاره کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه رضوی ضمن اشاره به سابقه نیک این دانشگاه در عرصه بین الملل در زمینه پذیرش دانشجوی خارجی از کشورهایی مثل چین، از ظرفیت فعلی پذیرش ۹۰ دانشجوی خارجی سخن گفت که هم اکنون حدود ۲۰ دانشجو از کشورهای آلمان، استرالیا و پاکستان در نوبت مصاحبه هستند.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی دانشگاه و ۱۰ مجله علمی فعال و نیز وجود مرکز معرفت و مهارت در زمینه آموزش فرهنگی به امکان همکاری و تعریف کارهای مشترک با دانشگاه باقرالعلوم(ع) تاکید کرد.

برگزاری اردوهای امام رضایی با مخاطبی از دبیرستان و دانشگاه‌های مختلف نیز یکی از فعالیت های دانشگاه رضوی بود که حجت الاسلام والمسلمین حسینی زیدی در پایان بدان اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha