شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
.

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان البرز گفت: کارگاه یک‌ روزه‌ ویژه مصاحبه‌گران مدارس علمیه خواهران با عنوان اصول و فنون مصاحبه گزینشی در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز برگزار شد.

خانم موسوی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از برگزاری کارگاه یک‌ روزه‌ ویژه مصاحبه‌گران مدارس علمیه خواهران با عنوان اصول و فنون مصاحبه گزینشی در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.

وی با با اشاره به برگزاری کارگاه اصول و فنون مصاحبه گزینشی اظهار داشت: این کارگاه یک روزه‌ با حضور حجت‌الاسلام امین رحمتی، صبح امروز در محل مدیریت استان برگزار شد.

موسوی افزود: در این کارگاه استاد رحمتی به بیان بایسته‌های مصاحبه گزینشی و توضیح نحوه گزارش‌نویسی پرداخت.

موسوی با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه بیان کرد: ارتقا دانش و مهارت مصاحبه کنندگان در زمینه روش‌های تشخیصی محتوای مصاحبه،ایجاد وحدت رویه در مصاحبه گزینشی، حذف افراد فاقد صلاحیت و انتخاب بهترین‌ها، ارتقاء سطح علمی و معنوی طلبه‌ها مورد تاکید است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان البرز به یکی از مطالب مهم ارائه شده نیز اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام رحمتی در خصوص استعداد تحصیلی، پی بردن به مواردی مثل انگیزه تحصیلی، خلاقیت، سرعت انتقال، قدرت حافظه و تمرکز، قدرت بیان و توانایی تجزیه تحلیل را مهم دانست.

وی در ادامه افزود: استاد رحمتی، برون‌گرایی، صبر و شکیبایی، مسئولیت‌پذیری، انعطاف و پذیرش منطقی، صداقت و تناسب فکر و رفتار را از شاخصه‌های مثبت شخصیت متقاضیان دانست و در خصوص شاخصه‌های منفی نیز به مواردی مثل منزوی بودن، وابستگی، دلمردگی، ناراضی، سرد و بی‌رغبت و متعصب و غیرمنطقی بودن را به عنوان شاخصه‌های منفی شخصیتی معرفی کرد.

موسوی افزود: استاد کارگاه در دو ساعت پایانی کلاس، نحوه تفسیر و تحلیل تست شخصیت ۱۶ عاملی کتل (Cattell) را توضیح داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha