سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
رضا برنجکار

حوزه/ رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم را از جهت آشنائی دانش پژوهان با گرایش ها، دیدگاه ها و آراء مختلف کاربردی دانست که در آن طلاب با آراء و مکتب های گوناگون آشنا می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار، رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به اهمیت و ضرورت استفاده طلاب از ایام تعطیلات تابستان اشاره و ابراز کرد: یکی از امتیازات حوزه علمیه خراسان نسبت به دیگر حوزه های علمیه این است که در طول تابستان از نظر علمی فعال و پویاست.

وی با بیان این که طلاب می بایست ضمن استراحت کوتاه در ابتدای تابستان، با جد و جهد علمی مباحث را پیش ببرند و در این زمینه همت ویژه داشته باشند، تصریح کرد: طلبه باید از فرصت تعطیلات تابستان برای ارتقای علمی خود استفاده کند و اینطور نباشد که صرفا به رسائل و مکاسب اکتفا کند، بلکه می بایست تا با دیدگاه ها، افکار و روش های گوناگون علمی آشنا شود و اساسا از دیگر نظرات و دیدگاه های علمی نیز مطلع باشد و با علم به آن ها پیش برود.

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه دارالحدیث با بیان این که می بایست همه حرف ها و فرض ها را بشنویم و از میان آن، درست ترین را انتخاب کنیم، اذعان نمود: اینکه به عنوان مثال تنها از دیدگاه یک استاد مطلع بوده و از دیگر دیدگاه ها اطلاعی نداشته باشیم شایسته نیست و می بایست همه دیدگاه ها مورد مطالعه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم را از جهت آشنائی طلاب و دانش پژوهان با گرایش ها، دیدگاه ها و آراء مختلف کاربردی خواند و عنوان کرد: در این مدرسه تابستانه برنامه هایی در کنار برنامه های رسمی حوزه مطرح می شود و در این مدرسه طلاب با گرایش ها، دیدگاه ها، مکتب ها و افکار مختلف آشنا می شوند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha