سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
درایتی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: بدون تردید حوزه‌های علمیه نجف و عراق حوزه‌های علمیه قوی هستند و تعامل این حوزه با آن حوزه‌های علمیه حتماً می‌تواند در بالندگی و شکوفایی حوزه علمیه خراسان نقش‌آفرین باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درایتی، استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به تبیین مزایا و برکات دومین مدرسه تابستانه دارالعلم پرداخت و گفت: نخستین مزیت دومین مدرسه دارالعلم آن است که عنوان عامی برای همه مباحث دوره در مدرسه فقه و اصول طراحی شده که همه اساتید ذیل آن بحث می‌کنند و ازاین‌جهت این انتظار وجود دارد که خروجی دوره اجزای پازل موضوع کلان و عام را کنار هم بچیند.

وی ادامه داد: بر این‌ اساس طلاب می‌توانند به معرفت جامعی نسبت به موضوع عام دست پیدا کنند و در این قالب برنامه‌ریزی، هر استادی از زاویه‌ای موضوع را بررسی می‌نماید و جمع مباحث می‌تواند معرفت جامع به موضوع باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به مزیت دیگر مدرسه تابستانه دارالعلم خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که مطرح می‌باشد تکثر اساتید است که امسال نسبت به سال قبل رشد داشته و بر این‌ اساس طلاب با اساتید و دیدگاه‌های مختلف آشنا می‌شوند و اساتید بسیاری در دوره دوم حضور دارند و هرکدام فرصت چند جلسه‌ای برای ارائه دیدگاه دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درایتی فراهم نمودن این زمینه را مؤثر در آشنائی طلاب با دیدگاه‌های گوناگون علمی دانست و ابراز کرد: با این ویژگی طلاب بهتر می‌توانند تحلیل و قضاوت کنند و در آن موضوع پژوهش نمایند و به‌واقع چنانچه طلاب به دنبال تحقیق و نتیجه‌گیری باشند، این تنوع دیدگاه‌ها برای آنان مفید خواهد بود.

وی ضمن اشاره به برکات و مزایای مدرسه دارالعلم اذعان کرد: این اعتکاف علمی برکات و مزایای زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به آشنائی اساتید حوزه‌های علمیه، طلاب و دانش‌پژوهان با یکدیگر اشاره کرد که البته می‌بایست به همین دوره چندروزه بسنده نشود و در طول سال تحقیقاتی ذیل آن صورت بگیرد و این پرونده علمی مثلاً در تابستان باز شده و تا سال آینده تکمیل شود؛ یعنی اتفاق ادامه‌دار باشد و از این اعتکاف علمی استفاده حداکثری صورت بگیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به حضور مغتنم طلاب بین‌الملل از کشورهای گوناگون، عنوان کرد: ارتباط بین حوزه‌های علمیه شیعی در کشورهای مختلف یک ضرورت است و مشهد به جهت مضجع منور امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی این ظرفیت را دارد تا پایگاهی باشد که از حوزه‌های علمیه مختلف در اینجا حضور پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درایتی ادامه داد: بدون تردید حوزه‌های علمیه نجف و عراق حوزه‌های علمیه قوی هستند و تعامل حوزه علمیه خراسان با آن حوزه علمیه حتماً می‌تواند در بالندگی و شکوفائی حوزه علمیه خراسان نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha