چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
طباطبائی اصل

حوزه/ شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم گفت: حضور اساتید ممتاز در مدرسه تابستانه دارالعلم و طرح موضوعات علمی، سبب شد تا بحث ها به صورت تخصصی مطرح شده و زمینه ساز برای پژوهش طلاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبائی اصل، استاد سطوح عالی حوزه های علمیه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، گفت: امسال در مدرسه علمی علوم عقلی دارالعلم شرکت کردم و برنامه را پیگیری می کنیم، سال گذشته نیز در این دوره تابستانه علمی حاضر بودم.

وی با اشاره به ارتقای مدرسه تابستانه امسال نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: این مدرسه امسال تفاوت های ویژه ای نسبت به سال گذشته داشت و ایجاد میزگردهای آزاداندیشی اتفاق تازه و مبارکی بود که صورت گرفت.

شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم با بیان این که اساتید در صبح و عصر مباحث علمی خود را مطرح می نمایند و این میزگرد آزاد اندیشی، توسعه اکید رهبر معظم انقلاب است که قاعدتا مدرسه علمی تر خواهد شد، تصریح کرد: حضور اساتید ممتاز در مدرسه تابستانه دارالعلم سبب شد تا بحث ها به صورت علمی مطرح شده و زمینه ساز برای پژوهش طلاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبائی اصل با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب نسبت به استفاده بهینه از ایام تعطیلات تابستان، گفت: توصیه های رهبر معظم انقلاب به عنوان دستورالعمل بین و روشن کننده مسیر و بر مبنای مطالعات جدی علمی است و از این جهت برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم از سراسر کشور مزیت است که افراد در عین بهره مندی از مضجع منور امام رضا(ع) از این برنامه استفاده می کنند و بهره وری می برند و جنبه علمی گسترده ای را می تواند داشته باشد.

وی با بیان این که عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای حوزه های علمیه راهگشاست و می تواند سیر علمی دقیق را برای آنان رقم بزند، تصریح کرد: مدرسه تابستانه دارالعلم می تواند زمینه ساز برای گسترش فعالیت های پژوهشی خواهد بود و در سال های اخیر با مدیریت مدیر حوزه علمیه خراسان کارهای خوبی صورت گرفته و مدرسه تابستانه می تواند تاثیرگذاری خاص خود را داشته باشد از جمله آنکه مباحث علمی اساتید، مسیر پژوهش را برای طلاب روشن کند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha