پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
طباطبائی نژاد

حوزه/ عضو جامعه نخبگانی حوزه های علمیه برگزاری مدرسه دارالعلم را گام بزرگی برای وسعت نظر جویندگان علم دین دانست و گفت: مدرسه تابستانه دارالعلم یک آوردگاه علمی در جوار مضجع منور رضوی است که امیدواریم استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی طباطبایی نژاد، عضو جامعه نخبگانی حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: دوره کوتاه مدرسه تابستانه دارالعلم برکات ویژه ای دارد تا سالیان طولانی می تواند اثرات آن برای طلاب و اساتید نمود داشته باشد زیرا که نیروی محرکه کار علمی طلاب خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره در جوار مضجع منور رضوی هدف مقدسی است و مدرسه تابستانه دارالعلم نیروی محرکه برای کار علمی طلاب است و نه تنها در تابستان بلکه در کل سال می تواند محرک باشد و حضور اساتید باتجربه در این دوره، زمینه را برای مباحثات و گفتگوهای دقیق علمی هموار می کند.

عضو جامعه نخبگانی حوزه های علمیه یکی از با برکت ترین ویژگی های این مدرسه را حضور در جوار مضجع منور امام رضا(ع) عنوان و ابزار کرد: با برگزاری این مدرسه طلاب در کنارهم حاضر و از این حضور انرژی دریافت می کنند؛ همچنین مجموعه مباحثات علمی طلاب و دانش پژوهان در این دوره باعث ارتقا علمی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نژاد با بیان این که در راستای تحقق حوزه پژوهش محور، می بایست دانش پژوهان و طلاب تلاش کند تا پژوهش ها به سوی مسائل روز مورد طرح در جهان اسلام حرکت کند، گفت: همه موضوعات در این مدرسه تابستانه دارالعلم نیز کاربردی و مورد ابتلاست.

وی که از شرکت کنندگان مدرسه فقه و اصول دارالعلم است، به تبیین اهمیت این مدرسه پرداخت و تصریح کرد: فقه و اصول بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب ستون فقرات حوزه های علمیه است و این تشبیه بدین معناست که فقه نقش بسزایی در حوزه دارد و حضور اساتید باتجربه و توانمند در این مناسبت ها از اساسی ترین نیازهای فقه و اصول در حوزه های علمیه است.

عضو جامعه نخبگانی حوزه های علمیه برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم را گام بزرگی برای ارتقای دید و وسعت نظر جویندگان علم دین دانست و گفت: مدرسه تابستانه دارالعلم یک آوردگاه علمی در جوار مضجع منور رضوی است که امیدواریم استمرار داشته باشد و طلاب، دانش پژوهان و مستعدان حوزه های علمیه بتوانند از این برنامه بهره علمی بردارند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha