پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
موضوع یابی رساله سطح ۴

حوزه/کارگاه موضوع‌یابی رساله سطح ۴ با حضور حجت الاسلام فلاحی قمی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه تخصصی ریحانه النبی(س) سطح چهار اراک، جلسه موضوع یابی امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد فلاحی قمی به‌صورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام فلاحی قمی در ابتدا با بیان احادیثی به ارزش و اهمیت پژوهش پرداخت و اظهار داشت: پژوهش نوعی عبادت است و لذا نباید در انجام پژوهش دچار ناامیدی شوید.

وی به بررسی ویژگی‌های محقق پرداخت و گفت: آسودگی خاط، شجاعت، خستگی ناپذیری، پشت کار، تواضع، سعه صدر، قدرت تحمل، نظم و انضباط و امانتداری در تحقیق از جمله ویژگی‌های یک محقق است.

این استاد حوزه تصریح کرد: برای به دست آوردن موضوع رساله در ابتدا باید چندین کتاب در مورد موضوع مورد نظر را قبل از شروع کار مطالعه کنید و به چندین نشریه مراجعه نمایید.

وی خاطرنشان کرد: در واقع باید یک سوم کار قبل از ارائه آن انجام شود.

حجت الاسلام فلاحی قمی ابراز کرد: می‌توانید عناوین مصوب مرتبط با رشته خود را ببینید، کلید واژه عنوان مسبب را برداشته و کلید واژه خودتان را جایگزین کنید، یا به مجلات تخصصی، ترویجی و پژوهشی مراجعه کنید، چرا که برخی از عناوین مقالات می‌توانند عنوان پیشنهادی ما به کمیته باشند.

وی راهکار بعدی را مراجعه به فصول رساله‌های نوشته شده دانست و گفت: اگر فصلی از رساله‌ها قابلیت توسعه در حد رساله داشته باشد را نیز می‌توان استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه راهکارهای نوشتن رساله و انواع تطبیق را در رساله‌های تطبیقی بیان کرد و در پایان پرسش‌های طلاب حاضر در جلسه را پاسخ داد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha