پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
مرادصحرایی

حوزه / صحرایی با بیان اینکه نماز پاسخگویی به یک نیاز فطری است، بر لزوم ترویج و آموزش نماز تأکید کرد و گفت: اهمیت کار فرهنگی را بیش از پیش باید در آموزش و پرورش نشان داد و در عین حال کار فرهنگی معطل عمل هم هست و باید در عرصه عمل کارایی خود را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، رضا مراد صحرایی در پنجمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزان که امروز در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه باید بین کار فرهنگی و خدمت فرهنگی تفاوت قائل شد، اظهار داشت: کار فرهنگی معطل باور درونی ماست و اجرای نماز در مدارس مصداق کار فرهنگی است، وجود نمازخانه در مدرسه لازم است اما نماز خواندن معطل نمازخانه نیست.

وی با بیان اینکه نماز پاسخگویی به یک نیاز فطری است، بر لزوم ترویج و آموزش نماز تأکید کرد و گفت: اهمیت کار فرهنگی را بیش از پیش باید در آموزش و پرورش نشان داد و در عین حال کار فرهنگی معطل عمل هم هست و باید در عرصه عمل کارایی خود را نشان دهد.

صحرایی به نقش مدیریت مدارس در تحول اشاره کرد و افزود: آیین نامه اجرایی مدارس اختیارات زیادی به مدیر مدرسه داده و فرق مدارس موفق و غیرموفق در امکانات نیست، بلکه در مدیر و معلمان است.

وی با بیان اینکه نقش انجمن اولیا و مربیان در مدارس بسیار ضعیف شده است، خاطرنشان کرد: این امر ناشی از برداشت اشتباه از چابک‌سازی است و خوشبختانه در این دوره کار را شروع کردیم و اساسنامه جدید انجمن نیز تهیه و تدوین شده است، انجمن اولیا و مربیان را باید به جایگاه خود برگردانیم.

وی ابراز کرد: مدرسه شریک راهبردی خانواده است، تربیت کار خانواده است نه مدرسه، باید کاری کنیم دغدغه خانواده‌ها از آموزش به تربیت سوق پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید براینکه برگزاری نماز جماعت در مدارس هیچ مانعی ندارد، ادامه داد: موضوع نماز و اقامه آن وابستگی مطلق به وجود موکب یا نمازخانه ندارد، بلکه وابسته به اصل اصلاح شدن پیش فرض‌ها است، به این معنا که باید اقامه نماز در اعتقادات و باورها قوی شود.

وی به شهادت اسماعیل هنیه اشاره کرد و گفت: ترور شهید اسماعیل هنیه بار دیگر نشان داد هر وقت از ما را کشتند، ما قوی‌تر شدیم و با شهادت بزرگانی مانند سردار سلیمانی و اسماعیل هنیه، جبهه مقاومت قوی‌تر شد، اسرائیل به نقطه نابودی و زوال رسیده و جبهه مقاومت نیز به مسئله اول جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha