پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
ستاد اقامه نماز

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی نماز گفت: طی نظرسنجی که از ۱۷۰۰ جوان و نوجوان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تنبلی، عامل اصلی کاهلی و ترک نماز در جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام اسماعیل ولیخانی در گردهمایی مدیران ستاد اقامه نماز، با تشریح برخی از اقدامات مرکز تخصصی نماز اظهارداشت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه معلمان و مربیان به همت معاونت فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود و مرکز تخصصی نماز اعزام اساتید به این دوره ها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا تعداد اساتید مرکز تخصصی نماز تقلیل پیدا کرد، گفت: سال گذشته 30 استاد و مربی نماز جذب این مرکز شد و توانستیم چند دوره تربیت مربی نماز در کشور برگزار کنیم؛ همچنین 30 دوره تربیت مبلغ نماز در استان های البرز، کرمان، اصفهان، مرکزی، گلستان و چهارمحال بختیاری برگزار کردیم.

ولیخانی ادامه داد: مرکز تخصصی نماز نشست طرح محراب را برای پایه های اول تا ششم در مدارس علمیه چند استان کشور برگزار کرد.

مدیر مرکز تخصصی نماز به فعالیت معاونت پرورشی این مرکز یادآور شد: فرم های نظرسنجی برای تعیین ذائقه نسل نو و اعزام اساتید نماز تهیه و توسط دانش آموزان و دانشجویان تکمیل شد و در این نظرسنجی از 1700 نفر، تنبلی عامل اصلی کاهلی و ترک نماز اعلام شد.

وی به تهیه محتواهای مربوط به نماز برای مدیران و رانندگان نیز اشاره کرد و گفت: آماده سازی 11 مورد موشن گرافی از آثار نماز برای نسل نو و شناسایی 3800 مورد کتاب با موضوع نماز و استخراج مسائل نماز با همکاری اساتید حوزه نماز از دیگر اقدامات این معاونت در مرکز است.

رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به روزرسانی سایت مرکز گفت: کانال های مرکز با موضوع نماز با 12 هزار مخاطب فعالیت می کند و مسابقات فرهنگی در این بستر برگزار می شود.

ولیخانی به برنامه های مرکز در موضوع اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی نماز شناسی و شیوه های دعوت نسل نو به نماز در بستر فضای اربعین در قالب تولید محتوا در موضوع نماز، امام حسین (ع) و اربعین تهیه شده است و از موکب داران تقاضا داریم بستر مناسب برای اقامه نماز برای زائران فراهم کنند. همچنین طبق هماهنگی با رادیو اربعین مقرر شده است صوت های تهیه شده از اساتید نماز پخش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha