پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
منتظری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ منتظری گفت: برای خارج کردن قرآن از مهجوریت ضرورت دارد در حوزه‌های علمیه بیش از این به قرآن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌ منتظری امروز در جلسه هم‌اندیشی با اساتید برتر طرح تنزیل که در محل اتاق جلسات مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد، به تبیین این طرح قرآنی پرداخت و اظهار داشت: در حوزه‌های علمیه باید به قرآن بیش از این پرداخته تا از مهجوریت خارج شود، بر همین اساس ایجاد شورای سیاست‌گذاری برای توسعه فعالیت‌های قرآنی ضروری است.

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه خراسان نیاز است تا شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و حداقل به‌صورت فصلی مرتب و مستمر برگزار شود، افزود: باید سند بالادستی و راهبردی نسبت به قرآن تدوین شود، لذا اهتمام اساتید و تدوین سند راهبردی برای حوزه ضرورت دارد که نگاه حوزه به قرآن چگونه باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به‌ضرورت تلاش برای خروج قرآن از مهجوریت و تدوین سند راهبردی حوزه علمیه خراسان، در خصوص تدریس و تحصیل در عرصه‌های قرآنی نیز یادآور شد: فعالیت‌های قرآنی حوزه‌های علمیه می‌بایست بر اساس سند چشم‌انداز ارزیابی شده و آسیب‌ها و چالش‌ها نیز مورد مطالعه قرار گیرند تا بتوان به طور مستمر گزارش، ارزیابی و آسیب‌شناسی اسناد صورت‌ گرفته و با شناخت راهکارهای پیشرفت و چشم‌انداز در مسیر توسعه قدم برداشت.

حجت‌الاسلام‌ منتظری با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برگزاری اردوهای خانوادگی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد که سالانه یک اردوی خانوادگی قرآنی اجرا شده و از سوی دیگر نوعی شبکه‌سازی نسبت به طرح‌های قرآنی صورت بگیرد تا کارهای قرآنی از جمله طرح تنزیل بتواند توسعه پیدا کند.

وی ضمن تبیین ضرورت شبکه‌سازی در راستای توسعه طرح‌های قرآنی از جمله طرح تنزیل، خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی می‌تواند به توسعه فعالیت‌های قرآنی کمک شایانی داشته باشد و ترویج این فعالیت‌ها به خانواده مبلغین نیز صورت بگیرد و خانواده اساتید نیز بتوانند از طرح تنزیل بهره‌مند شده و به نحو شایسته و مطلوب از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اهمیت و ضرورت اطلاع‌رسانی و پوشش رسانه‌ای در عرصه فعالیت‌های قرآنی، یادآور شد: همیشه در تبلیغ تکرار مهم است و تکرار از چندین مرتبه که بگذرد، موضوعیت برای مخاطب پیدا می‌کند، البته باید مصاحبه‌هایی از اساتید و حافظان شرکت‌کننده در این طرح گرفته شود که امیدواریم کار استمرار پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌ منتظری خواست تا با اطلاع‌رسانی دقیق مدارس علمیه و مراکز علمی کشور از طرح تنزیل مطلع شده و کار به نحوی توسعه پیدا کند که همه با ابعاد موضوع این طرح قرآنی آشنا باشند.

شایان ذکر است، در پایان این نشست هم‌اندیشی احکام شورای علمی قرآنی طرح تنزیل به اساتید برتر این طرح اعطاء شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha