شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ |۲۷ محرم ۱۴۴۶ | Aug 3, 2024
کد خبر: 1174264
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
محلات

حوزه/ تکنیک ها و روش های تقویت و توانمندی سازی مبلغین برای انجام فعالیت های تبلیغی، در مدرسه علمیه فاطمیه محلات بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام و المسلمین علی سبزعلی مدرس موسسه امیر بیان شهرستان قم در سومین جلسه ای که در جمع طلاب دانش آموخته و مبلغان مدرسه علمیه فاطمیه محلات برگزار شد، به تکنیک ها و روش های تقویت و توانمندسازی مبلغین برای فعالیت های تبلیغی در همه ی زمینه ها پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سبزعلی، یکی از اصلی ترین تکنیک های تبلیغ را شناسایی مخاطب و کنار مخاطب قرار گرفتن ، دانست و افزود: برای پیشبرد مقاصد خود همواره باید از زاویه دید مخاطب به حل مسائل مختلف بپردازیم.

وی افزود: هیچگاه سخنرانی و کلاس داری خود را بدون ایجاد انگیزه شروع نکنیم چون در این صورت کلاس ما حالت خشک و کسل کننده به خود می گیرد و در کمترین زمان مخاطب را خسته می کند.

مدرس موسسه امیر بیان شهرستان قم تصریح کرد: شروع با یک سوال، ابهام، ارائه آمار و یا داستان جذاب می تواند موجب جلب توجه مخاطب در تمام ساعات کلاس شود.
وی گام های اجرای دانش آموزی در شیوه کلاسداری را بیان کرد .

حجت الاسلام و المسلمین سبزعلی در ادامه گام های اجرای دانش آموزی را بررسی کرد که عبارتند از: ۱-ارتباط دور غیر کلامی.۲-ارتباط نزدیک غیر کلامی.۳-ارتباط کلامی اولیه.۴-بازخورد گیری ارتباط کلامی اولیه.۵-معرفی اولیه از خود استاد.۶- ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب.۷-گذشت از خطاها و شوخی های مخاطب و....


بررسی روش های توانمندی سازی مبلغین در محلات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha