پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
ط

حوزه / دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل گفت: روش خدمت کانون‌های عمومی خدمت مردم محور است و مردم هر محل نیازهای محل خود را می‌شناسند و از محل کمک‌های مردم به مردم با حفظ عزت و کرامت خدمات می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، عباس آذرباد پیش از ظهر امروز به مناسبت روز خبرنگار در نشست خبری با خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان، با تسلیت ایام محرم و به شهادت رسیدن شهید اسماعیل هنیه، اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه آئینه نمای خدمتی هستید که به نام و به نیت امام مهربانی‌ها ار منطقه شهرستان آران و بیدگل جاری و ساری می‌شود.

وی به چگونگی خدمت رضوی و برنامه‌ها و اهداف کانون خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: در حکم تولیت رهبر معظم انقلاب برای شهید رئیسی که به منشور خدمت مشهور شد، تأکید شده تا خدمت از دایره حرم خارج و در سراسر ایران جاری و ساری شود.

وی افزود: با این ایده رهبری امروز مرزهای حرم و گستره آن سراسر کشور را فرا گرفته و از ۱۹۲ خدمت در حرم علی ابن موسی الرضا(ع)، همین تعداد خدمات در اکثر شهرستان‌ها، شهرها و روستاهای کشور نیز ارائه می‌شود.

آذرباد، با گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای خدمت، اظهار کرد: شهید رئیسی به عنوان پدر خادمیاری و خدمت رضوی و بنیانگدار این امر خیر بود که به نیت و به نام امام مهربانی امروز شاهد دستاوردهای زیاد آن در جامعه و سراسر کشور هستیم.

وی ابراز کرد: هر خدمتی در کانون‌های خدمات رضوی در سراسر کشور انجام شود، به عنوان صدقه جاریه برای شهید خدمت و خادم الرضا(ع) نیز منظور می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل، گفت: آثار و دستاوردهای فکر، اندیشه نورانی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همچنین اندیشه شهید رئیسی در شهرستان آران و بیدگل سبب شد تا در دهه کرامت امسال بیش از ۸۰ عنوان برنامه با محوریت عمدتا خانواده و فرهنگی برگزار شود.

آذرباد اظهار کرد: بعد از دهه کرامت نیز بیش از ۶۰ عنوان برنامه با محوریت فرهنگی، آموزشی، مشاوره و روانشناسی با رویکرد کودکان، نوجوانان، دختران، پسران، مادران و آموزش‌های حوزه مادر و کودک و آموزش حوزه خانواده در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

وی با بیان اینکه دو نوع خدمت عمومی از سوی کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان آران و بیدگل ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: خدمات عمومی شامل انواع و اقسام کمک‌هایی است که از محل کمک مردم به مردم از جمله بسته‌های معیشتی، غذا، کمک‌های مالی و گره گشایی از مردم توسط کانون‌های عمومی است که در شهرستان آران و بیدگل، منطقه کویرات و منطقه سفید شهر در مجموع ۱۱ کانون عمومی فعال است و هر یک از آنها تعدادی از محلات شهر را تحت پوشش خود دارند.

آذرباد ادامه داد: روش خدمت کانون‌های عمومی خدمت مردم محور است و مردم هر محل نیازهای محل خود را می‌شناسند و از محل کمک‌های مردم به مردم با حفظ عزت و کرامت خدمات می‌دهند.

وی تصریح کرد: کانون‌های خدمت رضوی دارای ویژگی‌هایی است از جمله ارتباط مستقیم با بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و آستان قدس و به شکرانه خدمتی که در شهرستان ارائه می‌شود، افتخار کشیک حرم علی بن موسی الرضا(ع) را هم دارند و رایحه بهشتی را در قطعه‌ای از بهشت دریافت و بعد از بازگشت به شهر خود این ارتباط ملکوتی را در ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ساختار شبکه رضوی در کانون‌های عمومی و تخصصی دارای اهداف و برنامه است، گفت: قرار است ابتدا به خانواده رضوی تبدیل شود که برای این مهم ویژگی‌های یک خانواده رضوی ابتدا در خانواده خادمیاران ساری و جاری می‌شود تا در ادامه به‌عنوان الگوی خانواده رضوی در محله رضوی، شهر رضوی و در نهایت به جامعه رضوی تبدیل و مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

آذرباد، با تأکید بر اینکه فعالیت‌ها کاملا مردمی و بودجه‌ای از آستان قدس اختصاص داده نمی‌شود، اظهار کرد: از هیچ نهاد دولتی و ارگانی حمایت و پشتیبانی مالی نمی‌شویم و کارهای شبکه رضوی مردمی و برای مردم است.

وی تأکید کرد: شبکه رضوی دارای ساختار و نظم انضباط است و تلاش می‌شود تا نیازهای فرهنگی و اجتماعی و تربیتی را برای سنین مختلف با رویکرد کودکان و نوجوانان برآورده کند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه در بخش کودکان و نوجوانان طرحی به نام سفیران رضوی با حضور بیش از ۲۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف دختران و پسران شهرستان در حال اجرا است، ابراز کرد: این تعداد دانش آموزان تحت عنوان سفیران رضوی برای اجرای برنامه‌های چهارشنبه‌های امام رضایی جذب شبکه می‌شوند.

گفتنی است در پایان از خبرنگار خبرگزاری حوزه در منطقه کاشان و دیگر خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام. /

روش فعالیت کانون‌های خدمت رضوی، مردم محور است

روش فعالیت کانون‌های خدمت رضوی، مردم محور است

روش فعالیت کانون‌های خدمت رضوی، مردم محور است

روش فعالیت کانون‌های خدمت رضوی، مردم محور است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha