جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
انصاری

حوزه/ شرکت کننده مدرسه ادبیات عرب دارالعلم با اشاره به استفاده بهینه علمی از ایام تعطیلات تابستان مبتنی بر دغدغه رهبر معظم انقلاب، گفت: این دوره تابستانه کمک کننده به رشد و ارتقای علمی دانش پژوهان است.

حجت الاسلام محمدرضا انصاری، استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، با اشاره به اعتلای کیفی دومین دوره دارالعلم گفت: دوره امسال از جهاتی بهتر شده است از جمله آنکه تنوع درسی و موضوعات و بحث های کاربردی نسبت به سال گذشته مطرح است.

وی با بیان اینکه زمانبندی دوره ها همزمان با دوره های دیگر نباشد، گفت: استفاده بهینه علمی از ایام تعطیلات تابستان مبتنی بر دغدغه رهبر معظم انقلاب است که باید مورد توجه باشد، این دوره کمک کننده به رشد علمی اساتید است.

شرکت کننده مدرسه ادبیات عرب دارالعلم با بیان این که در این دوره موضوعات پژوهشی و کاربردی مطرح شده و همواره تلاش می شود موضوعات در جامعه اجرا شود و پژوهش ها کاربردی و کارآمد برای اصلاح زندگانی فردی و اجتماعی باشد، از رشد و اعتلای کمی و کیفی دوره مبتنی بر این انتظارات و با نگاه به این ایام تمجید کرد.

استاد حوزه خراسان با اشاره به اهمیت مدرسه ادبیات عرب دارالعلم و بهره مندی اساتید تخصصی از سراسر کشور در این دوره های علمی، گفت: این دوره در زمان فعلی ضرورت ویژه ای دارد چراکه روش های سنتی جوابگوی زمان ما نیست و می بایست با ارتقای سطح علمی اساتید و شرکت کنندگان از این دوره ها به نحو بهتری استفاده شود.

وی خواست تا این دوره ها از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد و حتی با یک برنامه ریزی دقیق سالی دومرتبه در ایام عید نوروز و تابستان، به منظور رشد و ارتقا علمی طلاب و اساتید برگزار شود و در قالب کارگروه های علمی تخصصی چالش های جامعه از نظر اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و ... به بحث گذاشته شده و برنامه های جامع برای برون رفت از آن ارائه گردد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha