یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
دارالعلم

حوزه/ شرکت کننده مدرسه دارالعلم گفت: مدرسه تابستانه دارالعلم، علاوه بر بهره‌مندی از فرصت تعطیلات تابستان، زمینه را برای مطالعات و پژوهش‌های روزآمد فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام سید محمد سیدی، شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، گفت: سال گذشته با حضور در مدرسه دارالعلم و به واسطه برکات آن، رغبت پیدا کردم امسال نیز در دومین دوره حاضر شوم و از فضای علمی و معنوی این مدرسه استفاده کنم.

وی با اشاره به رشد علمی دوره نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: این دوره از حیث دعوت اساتید برجسته با سلایق گوناگون علمی منشاء اثر شده و اگر این رویه ادامه داشته باشد، می‌توان به آینده علمی حوزه امیدوار بود.

شرکت کننده مدرسه دارالعلم تعطیلی ایام تابستان را سوزاندن فرصت های مغتنم و بی تکرار علمی طلاب در تبلیغ، تعلیم و ترویج علم دین دانست و خاطر نشان کرد: فصل تابستان ایام جبران عقب ماندگی‌های علمی است و چه بهتر که از چنین فرصت ارزشمندی در راستای حضور در مدرسه‌ای همچون دارالعلم استفاده شود، چراکه این مدرسه با دوره‌های متنوع و کاربردی خویش و پویای علمی، زمینه را برای مطالعات و پژوهش‌های طلاب فراهم می کند.

حجت الاسلام سیدی به برکات برجسته مدرسه درالعلم اشاره کرد و افزود: نخستین و مهمترین برکت دوره، بهره مندی از مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است که به‌عنوان یکی از بزرگترین نعمات می‌باشد و اینکه در محضر عالم آل محمد علیهم‌السلام این روزها مشغول به کسب علوم اسلامی هستیم طبیعتا برکات ویژه‌ای را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به پژوهش محور بودن این دوره‌ها عنوان کرد: گاهی طلاب نمی‌توانند آنچه را که آموخته‌اند به عنوان یک محصول علمی مناسب، در اختیار جامعه قرار دهند اما این دوره کمک بسزایی در این راستا خواهد بود.

شرکت کننده مدرسه دارالعلم که این روزها در مدرسه ادبیات و زبان شناسی مشغول به تحصیل است، به تبیین اهمیت و ضرورت تحصیل در عرصه ادبیات و زبان شناسی پرداخت و گفت: ادبیات زیرپایه کلیه علوم اسلامی است و هر یک از طلاب می‌بایست با علم به این موضوع، بدانند ادبیات بّن ساختمان است، که باید قوی و حساب شده رشد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha