چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
معین

حوزه/ مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان گفت: حضور انبوه طلاب و دانش پژوهان از سراسر کشور، محفلی علمی و پویا را رقم زد و در سال 1403 برای اولین بار حضور طلاب و اساتید بین الملل و غیرایرانی توانست تا رویکرد جدیدی را در مدرسه دارالعلم در راستای رسالت بین المللی رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین معین، مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: مدرسه تابستانه دارالعلم، به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و حمایت آستان قدس رضوی در سال 1402 در بارگاه ملکوتی عالم آل محمد(علیه السلام) برگزار شد.

مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان با بیان این که در این مدرسه تابستانه نخبگان، فضلا و شخصیت های علمی حوزه های علمیه سراسر کشور حضور داشتند، تصریح کرد: حضور انبوه طلاب و دانش پژوهان از سراسر کشور، محفلی علمی و پویا را رقم زد و در سال 1403 برای اولین بار حضور طلاب و اساتید بین الملل و غیرایرانی توانست تا رویکرد جدیدی را در مدرسه دارالعلم در راستای رسالت بین المللی رقم بزند.

وی ضمن اشاره به اهداف برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم، خاطر نشان کرد: این مدرسه در دو هفته برگزاری فرصت مغتنمی ایجاد کرد تا طلاب سراسر کشور و دانش پژوهان بتوانند از فیوضات معنوی عالم آل محمد بهره مند شوند و همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت تقویت ظرفیت و تعمیق بهره مندی از این فیوضات معطوف شد.

مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به شرایط پذیرش و گزینش شرکت کنندگان در دومین دوره دارالعلم عنوان کرد: در این دوره تلاش شد تا با هدف تاثیرگذاری دوره های مربوطه در مدرسه دارالعلم و بهره مندی از بازتاب های بعدی این دوره ها، اساتیدو طلاب شرکت کننده از سطح علمی و بینشی مطلوبی برخوردار باشند.

وی با بیان این که برای پذیرش در این دوره ها تحصیلات عالی حداقل در سطح کفایتن، مدرک دانشگاهی لیسانس و یا سطح دو حوزوی، سابقه تدریس، سابقه پژوهش، فعالیت در عرصه های تبلیغی فرهنگی مهم بود، تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به برگزاری دوره های به زبان فارسی، تسلط نسبی به زبان فارسی از دیگر شرایط حضور و گزینش بودند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha