چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
آل حسین

حوزه/ شرکت کننده مدرسه دارالعلم با اشاره به کیفیت برگزاری و موقعیت مکانی این مدرسه، گفت: مدرسه تابستانه دارالعلم امسال با یکپارچگی و نظم خوبی برگزار شد و مطالب ارائه شده در آن غنی، پرمحتوا و کامل بود.

حجت الاسلام مجید آل حسین طلبه سطح چهار حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به کیفیت برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم اشاره کرد و اظهار داشت: مدرسه دارالعلم را هم سال گذشته و هم امسال شرکت نمودم و باید گفت مطالب ارائه شده این مدرسه، پربار و پرمحتوا بود.

وی با اشاره به کیفیت برگزاری و موقعیت مکانی دومین مدرسه تابستانه دارالعلم، تصریح کرد: مدرسه تابستانه دارالعلم امسال با یکپارچگی و نظم خوبی برگزار شد و مطالب ارائه شده در آن غنی، پرمحتوا و کامل بود.

شرکت کننده مدرسه دارالعلم، با بیان اینکه پژوهش یا تحقیق مربوط به زمان خاص نیست و طلبه اهل علم می‌بایست همواره با تحقیق و پژوهش و جستجوی مطالب دینی مانوس باشد، خاطرنشان کرد: ما نیز در این عرصه علمی به جد تلاش می‌کنیم تا دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را مرتفع نمائیم.

حجت الاسلام آل حسین، با اشاره به فوائد برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم، ابراز کرد: یکی از مهمترین فوائد دارالعلم همین بود که توفیق زیارت هر روزه حرم، توفیق استفاده از اساتید اهل علم و آشنائی بهتر با مباحث علمی را فراهم آورد و زمینه‌ای برای تحقیقات و پژوهش‌های علمی طلاب در رسته‌های گوناگون از جمله تولید مقاله شد.

وی با بیان اینکه جامعه ما از نظر فرهنگی و معنوی نیاز دارد به مباحث علمی همچون بحث‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در راستای نشر و گسترش معارف دینی بیشتر پرداخته شود، خاطرنشان کرد: طلاب و پژوهشگران حوزوی می‌بایست تلاش نمایند تا نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از غربت خارج شود و به طرح بیشتر این مباحث در جامعه بپردازند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha