چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
دارالعلم

حوزه/ دانشیار موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، گفت: در راستای ارتقای سطح کارهای علمی در مدرسه دارالعلم، می‌بایست موضوعات ریزتر و جزئی‌تر در دوره‌های آینده مورد توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عبداللهی دانشیار موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به تبیین برکات مدرسه دارالعلم پرداخت و اظهار داشت: این مدرسه از باب ایجاد تضارب آرا و طرح نظرات و دیدگاه‌ها هم برای دانش پژوهان و هم مخاطبان سودمند و مفید فایده است.

وی با بیان اینکه نخبگان و پژوهشگران علمی با تجارب آرا و طرح دیدگاه‌های مختلف در مواجهه با یکدیگر می‌توانند به نظریات درست علمی دست پیدا کنند، تصریح کرد: همچنین در این مدرسه تابستانه فضای گفت‌وگو و مناظره علمی فراهم است که در این بستر طرفین به نقاط قوت و ضعف دیدگاه‌های خود پی می‌برند.

دانش آموخته سطح چهار حوزه علمیه قم، با بیان اینکه در پی همین تضارب آرا مخاطبینی که در آن رشته سررشته دارند و از ادبیات بحث اطلاع کافی دارند، می‌توانند در مواجهه دو اندیشه نقاط اختلاف را روشن نمایند، خاطرنشان کرد: در این تبادل آرا نقاط قوت و ضعف روشن و ذهن پژوهشگر شاهد گفت‌وگوهای طرفیتی برای دستیابی به دیدگاه‌های جدید خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی ادامه داد: بنابراین گفت‌وگوهای علمی زمینه و بسترسازی بسیار مناسبی برای پیشرفت علم و تولید ادبیات جدید، راه حل‌های جدید و دیدگاه‌ها و انظار جدید در آن زمینه علمی فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه در این دوره اساتید و صاحبنظران رشته‌های علمی حضور دارند که دیدگاه‌های گوناگونی داشته و از این جهت خروجی دوره را موفق می‌دانم، عنوان کرد: معتقدیم در راستای ارتقای سطح کارهای علمی و برنامه‌های آتی می‌بایست موضوعات ریزتر و جزئی‌تر مطرح باشند و حتما در دوره‌های آینده می‌بایست سراغ ریز موضوعات و تک مسئله‌ها رفت تا در پرتو مباحثه و گفت‌وگوهای دقیق علمی، نتایج روشن‌تر و قابل طرح‌تر باشند.

دانشیار موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، سطح شرکت کنندگان مدرسه تابستانه دارالعلم را خوب ارزیابی کرد و گفت: از سوال و جواب‌های دانش پژوهان در دوره و طرح دیدگاه و آراء علمی معین است که دوره در سطح قابل قبولی می‌باشند و گفت‌وگوی طرفینی در مباحث علمی قاعدتاً نتیجه بخش‌تر و رضایت بخش‌تر است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha