چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
عبدی نژاد

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان این که بهره مندی از مباحث علمی پژوهش محور یک ضرورت است، گفت: این چندروز برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم توانست زمینه مباحث پژوهش محور را پی ریزی کند.

حجت الاسلام ابراهیم عبدی نژاد، از اساتید حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، با نگاه به دومین مدرسه تابستانه دارالعلم گفت: مباحث در این دوره در سطح خوبی ارائه می شود و از همه کسانی که مدرسه علمی را در فصل تابستان برپا کردند قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به راهبرد ارزشمند علمی که اساتید و طلاب از سراسر کشور در مشهدالرضا و در جوار مضجع منور رضوی برای کسب علوم دین حاضر شدند، تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری و علما بر این است که طلاب هیچ فصل نباید تعطیل نباشند و در تمام طول سال باید جد و تلاش مضاعف داشته باشند و گعده های علمی خود را مستمرا برگزار کنند.

شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم ادامه داد: به واقع مدرسه دارالعلم جرقه ای برای آنهایی است که وقتشان به بطالت کشیده می شود و تابستان را به گردش و سفر می پردازند و این مدرسه می آموزد که اگر می خواهیم سفری داشته باشیم باید سلاح اصلی که کتاب و قلم ما می باشد را در همه جا با خودمان حمل کنیم.

حجت الاسلام عبدی نژاد با بیان این که بهره مندی از مباحث علمی پژوهش محور یک ضرورت است، عنوان کرد: این چندروز برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم توانست زمینه مباحث پژوهش محور را پی ریزی کند که باید به فال نیک گرفت که جریان ساز شده و از این جهت طلبه باید مستمرا در گعده های علمی مباحث پژوهشی را دنبال کند.

وی که در مدرسه تخصصی فقه و اصول شرکت کرده است به اهمیت پرداختن به فقه و اصول تاکید و ابراز کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند فقه ما فقه پویا و جامعه نیز تشنه معارف و مباحث فقهی است که ظرفیت دوچندانی دارد؛ لذا مباحث فقهی و اصولی باید توسعه یابد و این را می طلبد که همه اساتید، طلاب و فضلا مباحث فقه حکومتی را توسعه دهند و تلاش کنند بر روی مباحث کار نشده، بیش از این فعالیت علمی صورت گیرد که جامعه تشنه این معارف است.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha