چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 7, 2024
کد خبر: 1175142
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
شجاعی

حوزه/ شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم، گفت: باید به سمت و سویی برویم که همه رشته‌های دیگر مقدمه‌ای باشد تا ما را به پیام قران و حدیث برساند و تا قران و حدیث را در جامعه ترویج ندهیم، موفق نخواهیم بود.

حجت الاسلام جواد شجاعی از اساتید حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به ارائه گزارشی از کیفیت برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم پرداخت و اظهار داشت: از حدود سال ۸۵، حدود چهارده سال است که در خدمت به طلاب مشغول هستم و هم اکنون نیز در جوار عالم آل محمد خادم طلاب هستیم.

وی که سال گذشته نیز در دارالعلم حضور داشته، از ابتکار عمل حوزه علمیه خراسان در همکاری با آستان قدس رضوی در برگزاری این دوره سخن گفت و یادآور شد: امسال ارتقای کمی و کیفی مدرسه مشهود است.

شرکت کننده مدرسه دارالعلم، برگزاری دومین دوره این مدرسه را در جوار مضجع منور رضوی و بهره‌مندی از برکات این حریم علمی ارزشمند دانست و با بیان اینکه این تدبیر می‌بایست سال‌های قبل اجرا می‌شد، اظهار کرد: در این دوره شرکت کنندگان با سلائق و افکار و نظریات پژوهشگران آشنا می‌شوند و تضارب آراء نیز مشهود است.

حجت الاسلام شجاعی، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به استمرار تلاش‌های علمی در ایام تابستان و پرهیز از تعطیلی در این فرصت مغتنم علمی، خاطرنشان کرد: دغدغه مقام معظم رهبری، دغدغه قرآن و اهل بیت(ع) است و پیشنهاد می‌کنم این دوره به جای دو هفته تابستان، در سراسر طول تابستان به اشکال مختلف برقرار باشد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش‌های مسئله محور، کاربردی و مورد نیاز جامعه، عنوان کرد: پژوهش‌ها می‌بایست محوریت حل مسئله داشته باشند، راهکار ارائه دهند و تضارب آرا ایجاد کنند که به سمت حل مسائل جامعه پیش برود.

شرکت کننده مدرسه دارالعلم که امسال در مدرسه علوم قرآن و حدیث حضور داشته، از همه خواست تا نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشد و ابراز کرد: اساسا اگر بخواهیم به معنای واقعی کلمه رسالت حوزه را بیان کنیم، رسالت حوزه همین تلاش برای گسترش و توسعه قرآن در جامعه اسلامی است و باید به این سمت و سو برویم که همه رشته‌های دیگر مقدمه‌ای باشد تا ما را به پیام قران و حدیث برساند و تا قران و حدیث را در جامعه ترویج ندهیم، موفق نخواهیم بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha