سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ |۲۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 30, 2024
سوری

حوزه/رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای طرح 40 هزار شهید قرآنی در کشور خبر داد و گفت: سهمیه امسال استان در این طرح 1400 حافظ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، مجید سوری رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای منویات رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی موضوع تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از سال 1391 و با دستور معظم له مطرح شد و همواره دغدغه مسئولان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هم ‎اکنون نیز در راستای اجرای این طرح پرورشی، تربیت حافظان قرآن کریم به نام 40 هزار شهید قرآنی در کشور برگزار می شود گفت: سهم استان لرستان 1400 نفر در سال جاری است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه تاکنون 24 موسسه فعال قرآنی در سطح استان برای این طرح در سامانه «حمد» اعلام آمادگی و ثبت نام کرده ‎اند، افزود: مهلت ثبت نام در طرح تربیت حافظان قرآن تا فردا ۱۰ مردادماه است و موسساتی که ثبت نام کرده‎اند می‎توانند از ۱۱ همین ماه اقدام به نام نویسی کنند.

سوری با تاکید بر اینکه قرآن آموزان تا پایان سال جاری که طرح نیز به اتمام می‎رسد باید پنج جزء را حفظ کنند، ادامه داد: نمره حدنصاب قبولی در این طرح 80 از 100 است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بابت حفظ هر جزء جهت کمک به موسسات مجری این طرح سه میلیون ریال درنظر گرفته شده که 60 درصد متعلق به حافظ و 40 درصد به موسسه اعطا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha