یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر اهمیت آینده پژوهی، گفت: کتابخانه تخصصی قرآن و موزه قرآنی در چارک ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار با خانواده مرحوم سید اسدالله حسینی قاری برجسته قرآن استان اظهار داشت: ارزش هر انسان بر شخصیت و کارکرد است و معماری شخصیت انسان‌های اهل ایمان را اخلاق و مبانی دین تشکیل می‌دهد، از طرف دیگر رفتار انسانی است که بر مبنای تقوا و خدمت به دین می‌باشد که مرحوم سید اسدالله حسینی هر دو شخصیت را داشتند.

وی با بیان اینکه مرحوم حسینی در رفتار مراعات تقوا و خدمت به دین به ویژه حوزه قرآن توجه داشت، گفت: وجود چنین انسان‌هایی مایه خیرات و برکت است و گرانقدر و قیمتی هستند.

امام جمعه بوشهر دلسوزی را یکی از ویژگی‌های مرحوم حسینی دانست و خاطرنشان کرد: او بسیار به فکر اصحاب قرآن بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نبود این قاری برجسته برای کل کشور یک ضایعه است، ابراز کرد: وظیفه ما در نبود چنین افرادی سنگین‌تر می‌شود و باید برای جبران کمبودها تلاش مضاعفی کرد و نگذاشت مسائل قرآنی چارک متوقف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه هر سال همایش قرآنی به اسم و یاد ایشان در سالروز وفاتش در چارک برگزار شود، اظهار کرد: همچنین پروژه تاریخ قرآنی و زندگی نامه شخصیت‌های قرآنی روستای چارک نوشته شود تا نسل جدید با این شخصیت‌ها و تاریخچه قرآنی این منطقه آشنا شود، همچنین لازم است تا کتابخانه تخصصی قرآن و موزه قرآنی در چارک ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha