دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
معاون قرآن و‌عترت

حوزه/ معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از اجرای طرح ملی ۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید والامقام در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل ، مهدی طاهری معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری(مد ظله) و به منظور ایفای نقش موثر موسسات و نهادهای قرآنی در تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری و مشارکت قرارگاه شهید آوینی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسات قرآنی استانها طرح ۴۰۰۰۰ حافظ قرآن کریم را به پاس آرمان ۴۰۰۰۰ شهید والا مقام کشور تا پایان سال ۱۴۰۳ اجراء می کند.

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد استان اردبیل افزود: این طرح با شعار “هر حافظ در پناه یک شهید” و به پاس حفظ و بزرگداشت‌ آرمان‌های چهل هزار شهید والامقام در سراسر کشور اجرا می‌شود.

طاهری درباره این طرح توضیح داد: حافظان قرآنی در کلیه رده‌های سنی با مراجعه با سامانه «حمد» به نشانی www.qia.ir نام نویسی کرده اند و تا قبل از پایان سال‌جاری، هر زمان آمادگی داشته باشند، می توانند در آزمون الکترونیکی شرکت کنند.

وی گفت: برای هر یک از حافظان قرآنی مشارکت‌ کننده در این طرح هدایایی در نظر گرفته شده است که بعد از ارزیابی به حساب آنها واریز می‌شود.

طاهری در پایان سخنان خود پیوند میان قرآن و شهید را پیوندی بسیار مبارک دانست و گفت: ان‌شاءالله این پیوند موجب رشد روحی قرآن‌ آموزان در کنار امر حفظ شود.

شایان ذکر است: طرح ۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید با هدف ایجاد زمینه انس با قرآن برای اقشار مختلف جامعه و عمل به تعلیم انسان‌ ساز قرآن از طریق آموزش و تربیت ۴۰ هزار نفر حافظ پنج جزء قرآن کریم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha