دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
خبرنگار

حوزه/ در آستانه روز خبرنگار پل ورودی شهر خرم‌آباد به نام شهیدان حیدریان از شهدای خبرنگار لرستانی نامگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، محدثه مقدم رئیس هیات مدیره انجمن صنفی فعالان رسانه‌ای استان لرستان امروز در آئین افتتاح این پل در جمع خبرنگاران گفت: پل تقاطع غیر همسطح در ورودی شرقی شهرستان خرم‌آباد به پاس زحمات و مجاهدت های خبرنگاران به نام شهیدان خبرنگار علیرضا و غلامرضا حیدریان از شهدای خبرنگار لرستانی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این اقدام با پیگیری‌های انجمن صنفی فعالان رسانه‌ای استان لرستان و با همکاری سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان افتتاح شد بیان داشت: این اقدام به مناسبت روز خبرنگار و برگزاری یادواره شهدای استان که در شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد، صورت گرفت.

شایان ذکر است: شهید «علیرضا حیدریان» سرابی نخستین شهید خبرنگار لرستانی است که از طریق بسیج به جبهه اعزام شد و در عملیات «محرم» بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان تهران بر اثر شدت جراحات در تاریخ دوازدهم آذر ۱۳۶۱ مصادف با اربعین حسینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید «غلامرضا حیدریان» نیز کارمند نهضت سوادآموزی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سیزدهم تیر ۱۳۶۷، در سردشت توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید.

پیکر این شهید بزرگوار چند سال مفقود الاثر بود و پیکرش سال‌های بعد تشییع و به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha