دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ |۲۹ محرم ۱۴۴۶ | Aug 5, 2024
امام‌ جمعه اردبیل

حوزه/ امام جمعه اردبیل گفت: ایران عزیز ما در طول تاریخ به علت دو چیز افول کرده است که یکی، نبود مجال تولیت امور برای رهبران شایسته و دیگری حرکت نکردن به موازات تحولات علمی دنیا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی روز یکشنبه در آیین تکریم سرآمدان علمی استان اردبیل در مجموعه فرهنگی هنری فدک اظهار کرد: فیلمسازان، هنرمندان و صدا و سیما می‌توانند با تهیه فیلم یا آثار تاثیرگذار این روحیه را در نخبگان مهاجر ایجاد و زمینه بازگشت آنها به ایران را فراهم کنند.

وی ادامه داد: باید در راستای تکریم نخبگان، دو نکته دیگر را مدنظر داشته باشیم که یکی فراهم کردن فضای حفظ عزت نخبگان کشور است و آموزش و پرورش در این راستا باید ایفای نقش کند و به این بلوغ فکری برسیم که ایران را با هیچ چیزی در دنیا معاوضه نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: مورد دیگر در تکریم نخبگان جامعه تدوین نظام الگوسازی برای پیشرفت کشور و انگیزش جوانان است تا قشر جوان، هویت برتر خود را هویت علمی بداند و به سوی قله‌های دانش حرکت کند.

وی همچنین خواستار تعامل بنیاد نخبان با حوزه علمیه استان برای احصا نخبگان حوزه و تجلیل از سرآمدان علمی حوزوی استان اردبیل شد.

امام جمعه اردبیل گفت: ایران عزیز ما در طول تاریخ به علت دو چیز افول کرده است که یکی، نبود مجال تولیت امور برای رهبران شایسته و دیگری حرکت نکردن به موازات تحولات علمی دنیا بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: رهبران شایسته باید در عزت کشور، نقش اصلی را داشته باشند و به خاطر داشته باشیم که وقتی انگلستان فشار می آورد که مردم ایران رای بدهند و انتخابات را تجربه کنند، رضاخان می گفت: مگر می‌خواهید طویله درست کنید؛ این سخن یعنی کشور تا این اندازه در دست نااهلان افتاده بود.

وی ادامه داد: زمانی چشم خودمان را باز کردیم و دیدیم بیشترین قدرت از اقتدار علمی حاصل می‌شود و ثروت اصلی هر کشور، مغزهای علمی آن هستند اما نابغه‌ای همچون استاد خوشنویس در اردبیل ناشناخته ماند و بنابراین امروز باید از نخبگان متوفی نیز یاد کنیم و مورد تکریم قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha