جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
تصاویر / مراسم گرامیداشت شهید اسماعیل هنیه در حرم حضرت معصومه(س)

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان تصریح کرد: تشییع شهید اسماعیل هنیه در ایران یکی از ماندگارترین صحنه‌ها در بر هم زدن فتنه‌های شیعه و سنی و ناسیونالیستی بود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تقویت باور مؤمنان نسبت به دشمنی دشمنان و عمق دهی به دشمن‌شناسی را طرحی الهی توصیف نمود و گفت: خداوند متعال در بیش از ۴۰ سال انقلاب، بارهاوبارها دشمن باوری را مبتنی بر خباثت‌های رذیلانه دشمنان به ما یادآوری نموده است؛ همین که یادمان می‌رود صهیونیست‌ها چقدر رذل هستند، قتل‌عام غزه رقم می‌خورد، تا بدانیم رژیم کودک کوش صهیونیستی چقدر پلید و خبیث است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسم گرامیداشت شهید القدس اسماعیل هنیه که شب گذشته در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، باور به وجود دشمن را یکی از باورهای دشوار انسان توصیف نمود و ابراز داشت: نفس انسان به دنبال راحت‌طلبی است؛ لذا همواره سعی می‌کند تا دشمنی و پلیدی‌های دشمن را باور نکند؛ انسانی که دوست دارد آسوده زندگی کند، به جای این که دشمن خود را بشناسد و با آن مواجهه کند؛ سعی می‌کند تا باور نکند دشمن دارد!

وی افزود: یکی از انتقادات در حوزه تعلیم و تربیت کشورمان این است که هیچ رویکرد و هدفی در ترسیم و تقویت باور به وجود دشمن و دشمنی دشمنان ندارد؛ باید باور کنیم دشمن داریم و دشمن ما خیلی خبیث است و نمی‌شود با آن کنار آمد.

پناهیان با اشاره به این که دشمن شناسی نیازمند عقلانیت و فهم عمیق است، ابراز داشت: باور به وجود دشمن باور به عین است نه باور به غیب؛ فقط باید دقت داشته باشیم که دشمنان همواره به دنبال پنهان سازی دشمنی خود هستند؛ لذا باور کردن دشمن و خباثت‌های آن مورد توجه آیات قران قرار گرفته است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که متاسفانه بسیاری از انسان‌ها وجود دشمن و بدی‌های آن را تصادفی می‌دانند و پذیرش دشمن و دشمنی‌ها برایشان سخت است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیه ۶ سوره فاطر می‌فرماید؛ «انَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا…» بی تردید شیطان، دشمن شماست، پس او را دشمن خود بگیرید و بدان حس دشمنی داشته باشید؛ وقتی قرآن کریم می‌فرماید؛ «فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا» یعنی انسان‌ها معمولاً او را دشمن نمی‌گیرند؛ والا این تذکر لازم نمی‌آمد.

وی به تبیین «… إِنَّ الْکَافِرِینَ کَانُوا لَکُمْ عَدُوًّا مُبِینًا» فرازهایی از آیه ۱۰۱ سوره نساء پرداخت و با تاکید بر این که کافران دشمن حقیقی و آشکار مومنان هستند، خاطرنشان کرد: چون انسان دوست ندارد، دشمن نداشته باشد؛ تصور می‌کند دشمن ندارد و این موضوع به مهم‌ترین پایه ضربه خوردن از دشمن تبدیل شده است.

پناهیان با بیان این که گفتمان‌های فرهنگی و سیاسی متعددی بر مبنای فقدان دشمن تنظیم و توزیع شده و مقالات متعددی در بیش از ۴۰ سال علیه انقلاب نوشته شده، است، اظهار داشت: دشمنان اسلام برای جا انداختن این باور غلط، انقلاب اسلامی را به توهم توطئه متهم نموده سعی می‌کنند تا با تمسک به ضعف‌ها، دشمنی خود را پنهان سازند.

وی به بحث حسادت کافران نسبت به مومنان در آیات الهی اشاره نمود و با تاکید بر این که باید ادبیات سیاسی انقلابیون ارتقاء داده شود، خاطرنشان کرد: ادبیات سیاسی کشورمان خیلی وقت‌ها، ادبیات سیاسی روشنفکرانه و عمیق نیست؛ باید توجه داشته باشیم که استکبار جهانی تنها به خاطر منافع و غارت منابع با ما دشمنی نمی‌کند؛ حسادت به مومنان نکته مهمی است که حتی اگر منفعت هم به او بدهیم، باز با مؤمنان دشمنی خواهد کرد.

سخنران محفل معرافی حرم مطهر با تاکید بر این که حسود برای ضربه زدن حتی حاضر است هزینه‌هایی را متحمل شود، یادآور شد: در حوزه تعلیم و تربیت هنوز دانش‌آموزانمان را باورمند به دشمن تربیت نکرده‌ایم؛ دشمن بر مبنای حسادت ورزی که به جامعه ایمانی ما دارد، همواره به دنبال دوری جوانان سرزمینمان از پاکی است.

وی ضمن اشاره به آیه شریفه «وَکَذَلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ…» با تاکید بر این که خداوند متعال برای هر قومی شیطانی از انس و جن قرار داده است، ابراز داشت: این که امام خمینی (ره) گفتند آمریکا شیطان بزرگ است؛ نکته دقیقی است که به حسادت امریکا برای نابودی ایمان نسل‌های کشورمان اشاره دارد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه به ویژگی‌ها صهیونیست‌ها در رویارویی با حق اشاره کرد و با بیان این که صهیونیست‌ها تمام نیروهای خود را برای جنگ با دیگران به خط نموده، تک تک آنها در کنار شغلشان عضو رسمی نیروی نظام رژیم غاصب صهیونیستی هستند، اظهار داشت: بر تمام ارگان‌های فرهنگی کشورمان اعم از صدا و سیما، آموزش پرورش، حوزه‌های علمیه، مساجد و…. لازم است تا به داد مردم برسند و دشمن شناسی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در تشریح آیات ۵۲ و ۵۳ سوره یونس، با بیان این که ظالمان و ستمکاران تا ابدالدهر مشمول عذاب الهی هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ و فکر سیاسی و اجتماعی ما نباید از فرهنگ قرانی فاصله بگیرد؛ باید باور داشته باشیم که خباثت دشمنان ظالم چنان عمیق است که در روز قیامت مشمول عذاب جاودانه الهی خواهد شد؛ خداوند متعال حتی در سوره حمد روزانه چند بار مغضوبین را به ما یادآوری می‌کند.

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت شهادت مهاجر مجاهد شهید اسماعیل هنیه با تاکید بر این که خداوند متعال در ۴۰ سال انقلاب، بارها و بارها دشمن باوری را مبتنی بر خباثت‌های رذیلانه دشمنان به ما یادآوری نموده است، خاطرنشان کرد: همین که یادمان می‌رود صهیونیست‌ها چقدر رذل هستند، قتل عام غزه رقم می‌خورد، تا بدانیم رژیم کودک کوش صهیونیستی چقدر پلید و خبیث است.

وی با بیان این که کودکانی که در سخت‌ترین شرایط در اردوگاه‌ها و پشت فنس‌های صهیونیستی به دنیا آمده اند، امروز بر سر صهیونیست‌ها آوار شده اند، اظهار داشت: آشکار شدن روز افزون خباثت صهیونیست‌ها از الطاف خفیه الهی است؛ دشمن باید بداند؛ ایرانیان همان سلحشورانی هستند که وقتی خونخواری داعشیان لرزه بر جهانیان انداخته بود با غیرت اسلامی خود برای مقابله با داعشیان خونخوار به صف شدند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: این طرح الهی است که دشمن صهیونیستی نادان با جنایات رذیلانه اش، خباثتش را در جان ما می‌نهد و غضب در دل ما می‌افکند تا ظلم صهیونیست‌ها در جهان به دست ایرانیان ریشه کن شود و مقدمات ظهور بقیه الله الاعظم (عج) فراهم گردد.

وی با بیان این که اگر دواعش با جنایت‌هایشان نمود نمی‌یافت، باور ضعیف ما به دشمن چه بسا ما را در برابر دسیسه‌های شوم دشمن سست می‌کرد، اظهار داشت: تشییع شهید اسماعیل هنیه در ایران یکی از ماندگارترین صحنه‌ها در بر هم زدن فتنه‌های شیعه و سنی و ناسیونالیستی بود.

پناهیان در پایان سخنان خود تقویت باور مومنان نسبت به دشمنی دشمنان و عمق دهی به دشمن شناسی را طرحی الهی توصیف کرد و با تاکید بر این که پاسداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اذعان داشت: شهید اسماعیل هنیه مردم بزرگی بود که همچون مهاجری مجاهد دلاوری‌های بیشماری را رقم زده لرزه بر اندام دشمن صهیونیستی انداخته بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha