پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
کد خبر: 1175506
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
شهرآبادی

حوزه / شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم گفت: از مسئولان می‌خواهیم تا در حوزه‌های علمیه ملاک فعالیت قرآن باشد و سال‌های آینده زمینه استفاده از اساتید بیشتری در عرصه قرآن و حدیث مهیا شود.

حجت الاسلام حسن شهرآبادی طلبه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، اظهار داشت: خدا را شاکرم که این توفیق برای ما حاصل شد و توانستم از این فضای آماده شده در مدرسه دارالعلم استفاده کافی را ببریم و این نخستین سالی است که در این محفل علمی شرکت می‌نمایم.

وی با بیان اینکه تنوع اساتید و مدارس بر کیفیت کار افزوده است، گفت: در این دوره از حضور اساتید برجسته کشوری بهره‌مند شدیم که این امر در کیفیت این دوره موثر بوده و سبب تعالی آن شده است.

شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم، با بیان اینکه مطالبه رهبر معظم انقلاب نسبت به بهره‌مندی طلاب از تابستان، مطالبه به حقی است که باید به آن لبیک گفت و اجابت کرد، گفت: فرصت سه ماه تابستان باید استفاده شود و در تاریخ نیز می‌بینید که علما با گرم شدن هوا به مشهد می‌آمدند و از این فضای مغتنم علمی در جوار حریم رضوی استفاده می‌بردند.

حجت الاسلام شهرآبادی، دارالعلم را اقدامی به جا و مفید دانست و با ابراز امیدواری نسبت به ارتقا و اعتلای کمی و کیفی دوره، ابراز کرد: یکی از برکات دوره تابستانه دارالعلم، مباحث پژوهشی آن است که زمینه برای فعالیت پژوهشگران علمی را مهیا می‌نماید و کسانی که می‌خواهند نسبت به مقاله نویسی و طرح موضوعات پایان نامه‌های سطح سه و چهار اقدام نمایند، اینجا زمینه برای آنان مهیاست و می‌بایست این فرصت کوتاه علمی را با بهترین تدابیر راهبری کرد.

وی که امسال در مدرسه قرآن و حدیث دارالعلم حضور دارد، خواست تا در حوزه‌های علمیه ملاک فعالیت قرآن باشد و سال‌های آینده زمینه استفاده از اساتید بیشتری در عرصه قرآن و حدیث مهیا شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha