شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
دارالعلم

حوزه/ کارشناس مسئول امور اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه خراسان گفت: امسال مدرسه تابستانه دارالعلم در جوار مضجع حرم مطهر حضرت رضا علیه‌السلام میزبان ۳۰۰ طلبه خواهی و غیر ایرانی بود.

خانم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، با بیان اینکه مدرسه تابستانه دارالعلم زمینه آشنایی و هم‌افزایی میان اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران را ایجاد کرد، گفت: خواهران طلبه در این ایام در جوار مضجع حرم مطهر حضرت رضا علیه‌السلام به بهترین نحو به کسب علم و دانش پرداختند.

وی در خصوص استقبال طلاب و اساتید خواهر از مدرسه تابستانه دارالعلم گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده، دانش‌پژوهان نیز بر اینکه نکته اذعان داشتند که دومین دوره این مدرسه نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است.

محمدی تصریح کرد: این دوره از اعتکاف علمی، با هدف نقش‌آفرینی و پاسخگویی متولیان امر دین در شعاع علمی عالم آل محمد علیهم‌السلام و تقویت احیای کانون‌های علمی و مرکزیت حرم مطهر رضوی برای رفت‌وآمدهای طلاب علوم دینی برنامه‌ریزی شده بود.

کارشناس مسئول امور اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: مدرسه دارالعلم با دعوت از اساتید مطرح این فرصت را ایجاد کرد که عالمانی از حوزه‌های علمیه جهان تشیع در کنار هم قرار بگیرند و ضمن بهره‌مندی علمی از محضر اساتید به تبادل آرا و نظرات در قالب نشست‌ها و کرسی‌های علمی بپردازند.

وی با بیان اینکه دومین دوره مدرسه دارالعلم به همت حوزه علمیه خراسان، سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: امسال ۳۰۰ نفر از طلاب و اساتید خواهر در این مدرسه در رشته‌های «قرآن و حدیث»، «فقه و اصول»، «علوم عقلی»، «ادبیات و زبان‌شناسی» و «منطق و روش‌شناسی» به تحصیل مشغول شدند.

محمدی در پایان یادآور شد: در حاشیه این اعتکاف علمی برنامه‌های فرهنگی در قالب اردو و مراسم شهادت شهید اسماعیل هنیه و نشست‌های تخصصی ژنتیک ویژه دانش‌پژوهان برگزار شد.

شایان ذکر است، در دومین مدرسه تابستانه دارالعلم، در جوار حرم مطهّر امام رضا علیه‌السلام، با حضور و افاضۀ حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی(دام‌ظلّه) و ۶۰ تن از اساتید برجستۀ جهان تشیّع، از ششم تا هجدهم مردادماه در مدرسه میرزاجعفر دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha