یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
علی خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که بایستی تلاش شود ظرفیت حوزه علمیه خراسان پررنگ و موثر به حوزه های علمیه گزارش شود، گفت: در دارالعلم می خواهیم فضا را برای تضارب آراء و تجلی ظرفیت های موجود علمی هموار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان، در نشست جمع بندی دومین دوره مدرسه تابستانه دارالعلم ضمن تمجید از همه دست اندرکاران که در برگزاری موفق این دوره در طول این دو هفته با همه همت و توان کوشیدند، گفت: مجموعه آبرومندی را ارائه دادید و نشست های ما با اساتید و مدیران، به نحوی بود که همه اظهار رضایت می نمودند و نوع و شیوه اجرای دوره مورد استقبال آنان قرار داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم کارها در سال‌های آینده بتواند با رونق بیشتری و جایگاه بهتری پیش برود. انتظار ما نیز همین است که دارالعلم به نحوی پیش برود تا هر کس در طول سال مطلبی را عنوان کرد بگویند این را در دارالعلم تابستانی مشهد مطرح می کنند و بتوان این نوع برندی برای مجموعه حوزه علمیه خراسان ایجاد کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به ارزیابی ۵ مدرسه تابستانی تعریف شده، خاطر نشان کرد: نتائج این ارزیابی ها در اختیار خود اساتید نیز قرار بگیرد تا آنان نیز در جریان کار خود باشند و هم فراگیران و هم اساتید ارزیابی شوند؛ بالاخره بعد از برگزاری مدرسه و در راستای اجرای هرچه بهتر آن در سال های آینده می بایست این ارزیابی ها انجام شود تا ببینیم آورده کار چیست و کار ارزیابی شود تا بتوان سال آینده آن را بی نقص تر و کم مشکل تر و با آورده بهتر ارائه نمود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط متولی برگزاری دارالعلم را حوزه علمیه خراسان دانست و با بیان این که آستان قدس رضوی نیز پشتیبانی و حمایت از این دوره داشت، گفت: می بایست ستاد برگزاری دارالعلم در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تشکیل شود زیراکه برنامه ریزی های محتوائی دارالعلم بر عهده مرکز مدیریت این حوزه قرار دارد.

وی با بیان این که در روند برنامه ریزی های دارالعلم پررنگ کردن نقش مشهد کار خوب و شایسته ای بود و می بایست تلاش شود ظرفیت حوزه علمیه خراسان پررنگ و موثر به حوزه های علمیه گزارش شود، گفت: در راستای حضور اساتید قم در مجموعه دارالعلم که سابقه از خراسان دارند اهتمام داشته باشد اما این را بدانید که در دارالعلم می خواهیم فضا را برای تضارب آراء و در واقع بهره مندی از همه ظرفیت های موجود علمی هموار کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر ضرورت تلاش برای گسترش بعد بین الملل در سال های آینده و استفاده از اساتید و طلاب بین المللی، تصریح کرد: این را در سال های آینده دنبال و برنامه ریزی کنید که از اساتید حوزه های علمیه نجف و لبنان نیز حضور داشته باشند و از آنان نیز حضورا دعوت رسمی جهت برگزاری دوره های آتی صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با اشاره به ضرورت برگزاری متمرکز مدرسه تابستانه دارالعلم با همت و تولی گری حوزه علمیه خراسان در ایام تابستان، از متولیان امر خواست تا در خصوص برنامه ریزی سطوح نخبگانی و دیگر سطوح حوزه و یا با طرح ها و ایده های جدید گفت وگو کنند اما برنامه ریزی ها متمرکز در ایام تابستان باشد.

وی همچنین خواست تا از کسانی که همت و عزم جدی در تحقق مدرسه تابستانه دارالعلم داشتند و به نحوی در این ایام با تلاش ستودنی خود، سبب شدند دومین دوره از مدرسه تابستانه دارالعلم، به بهترین نحو برگزاری شود قدردانی صورت گیرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha