جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
حرم مطهر رضوی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: دومین دوره مدرسه تابستانه دارالعلم با توجه به تنوع موضوعی در برنامه‌ها عملکرد بسیار خوبی را رقم زد، سرفصل‌های تکراری نداشت، و همه مباحث کاربردی و از علوم جدید استفاده شده بود.

خانم سمیه دلیر، از شرکت‌کنندگان مدرسه تابستانه دارالعلم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به معرفی روزمه‌ای از خود پرداخت و گفت: از طلاب مدرسه علمیه قاسم‌بن‌الحسن علیه‌السلام تهران هستم در رشته کلام به تحصیل ادامه دادم و در حال حاضر دروس کلام، ادبیات عرب و فقه و اصول را در حوزه و دانشگاه تدریس می‌کنم.

وی اضافه کرد: همچنین کتب و مقالاتی با موضوعات«بحران معنویت در جهان معاصر»،«توسعه پایش تربیتی بر مبنای نظریه فضیلت‌گرای ملا صدرا»،«بررسی نوآوری‌های اصول شیخ انصاری» و «شیوه‌های استدلالی علامه طباطبائی در المیزان با محوریت آیات توحیدی» را، نگارش و به چاپ رساندم.

دلیر بیان داشت: با توجه به علاقه‌مندی به مباحث علمی و پژوهشی و مشکلات بانوان متأهل، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردم که بتوانم در این دوره غنی و پُربار شرکت کنم.

مدرس حوزه و دانشگاه به تبیین برنامه‌های کمی و کیفی مدرسه دارالعلم پرداخت و گفت: این دوره با توجه به تنوع موضوعی در برنامه‌ها عملکرد بسیار خوبی را رقم زد، سرفصل‌های تکراری نداشت و همه مباحث کاربردی و از علوم جدید استفاده شده بود.

دلیر سطح علمی اساتید را بسیار عالی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه برای تدریس در این مدرسه از اساتید سطح علمی بالا استفاده شده بود، در عین حال جلسات بعدظهر به‌صورت مناظره‌ای برگزار می‌شد و مطلاب نیز تعلیمی بود.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان و دست‌اندرکاران مدرسه تابستانه دارالعلم تصریح کرد: در این جلسات ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله گفت‌وگو با اساتید مطرح و برجسته کشوری وجود داشت و توانستیم نحوه ثابت کردن مدعای خود را در مناظرات بیاموزیم، همچنین مباحث به‌گونه‌ای مطرح شد که قابلیت استخراج چندین موضوع مقاله علمی را نیز داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha