جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
حجت‌الاسلام علی رضایی،مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین

حوزه /حجت الاسلام رضایی گفت: اساتیدی که با اخلاص و نیت پاک به تربیت شاگردان می‌پردازند، می‌توانند نقش مؤثری در هدایت و تعالی جامعه ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام علی رضایی،مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین امروز جمعه ۱۹ مردادماه، در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور در سالن همایش های مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت به اهمیت آموزش اشاره کرد و اظهار داشت: معلمان و اساتید باید به ارزش و اهمیت نقش خود در جامعه پی ببرند. هیچ عملی بالاتر از خدمت به مردم و برآورده کردن نیازهای آنان وجود ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین به نقل از یکی از علمای بزرگ اخلاق، بیان کرد: خدمت به خلق بالاترین عمل نزد خداوند است و بر این اساس، خدمت به مردم باید محور اصلی فعالیت‌ها باشد؛ کمک به نیازهای مادی و کمک به رشد فکری و معنوی افراد از جمله هایی تلاش هایی است که افراد می توانند نسبت به یکدیگر داشته باشند.

وی با تاکید براینکه معلمان و اساتید باید در رفع نیازهای جامعه، به ویژه در حوزه‌های علمی و فرهنگی، نقش‌آفرینی کنند،تصریح کرد: خودسازی و دوری از گناه برای موفقیت در نقش‌های اجتماعی و تربیتی موثر است، فرد باید پیش از هر چیز خود را از لحاظ اخلاقی و معنوی تقویت کند تا بتواند به درستی در جامعه تأثیرگذار باشد.

وی افزود: دوری از گناه و تزکیه نفس از شروط اصلی موفقیت در پرورش شاگردان و هدایت جامعه است. برای دستیابی به مقام بالاتر در خدمت به مردم، دوری از گناه و پرورش اخلاقی لازم است.

وی خاطر نشان کرد: استادان و معلمان باید با اخلاص ، نیت پاک به تعلیم و تربیت شاگردان بپردازند تا بتوانند تأثیری ماندگار در جامعه داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: پرورش معنوی جوانان و تربیت نسلی متعهد از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بوده و اخلاص در عمل، همچون نمونه‌ای که در شهیدان و بزرگان دینی شاهد هستیم، می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

وی با تأکید بر تربیت و هدایت معنوی جامعه، افزود: عزت و بزرگواری در طاعت و بندگی خداوند است. همان‌گونه که امام رضا (ع) فرموده‌اند، طاعت و بندگی به انسان عزت می‌بخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha