جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
ه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صالحی گفت: وقتی کودکان و زنان سوخته در آتش بمباران رژیم سفاک و یزید زمان را می‌بینیم به یاد دامن های سوخته غروب عاشورا می افتیم آن زمانی که سرداران جبهه اسلام یکی بعد از دیگری کشته می‌شوند جلوه ای از شهادت پرچم داران کربلا نمایان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین صالحی در خطبه های نماز جمعه شهرستان بندر خمیر ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) گفت: یکی از مهمترین جلوه های مظلومیت در اوج اقتدار نهضت سیدالشهداء (ع) همین شهادت اهل بیت(ع) آن امام همام خصوصا فرزندان خردسال ایشان است و وجه مظلومیت از این منظر است که وجدان هر انسانی از کشته شدن زنان و کودکان بی گناه به درد می آید و قلوب جامعه انسانی متأثر می شود.

وی اضافه کرد: وجه اقتدار این است که گفتمان مقاومت در برابر ظلم و ستیز با اسلام در همه ارکان این نهضت نافذ است امام حسین (ع) با تمام داشته های خود برای دفاع از مکتب اسلام به میدان آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی شهادت رقیه بنت الحسین (س) یک حجت الهی دانست و بیان کرد:برای کسانی که می‌خواهند پرچم دین را به اهتزاز در بیاورند و در مسیر تثبیت اهداف عالیه توحیدی گام بردارند البته تلاش دشمنان اسلام بر این است که به مسلمانان این گونه القاء کنند دفاع از قرآن و سنت هزینه داردو شما تاب تحمل آن را ندارید.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر یاد آور شد: امام حسین (ع) فرمود: مثلی لایبایع مثله، به این معنا که در هر عصری اندیشه ظلم ستیزی وجود دارد و آنان که در راه عاشورا ثابت قدم هستند از پرداخت هزینه ها خوفی ندارند.

وی اضافه کرد: مثل امام حسین(ع) چه کسی امروز لباس رزم را به تن کرده است؟ یا مثل یزید چه جریانی است که از تخریب و به آتش کشیدن خانه خدا ابایی ندارد وراه را بر مسلمان می‌بندد؟

خطیب جمعه غربت مردم مظلوم غزه را یادآور حوادث کربلا دانست و بیان کرد: وقتی که کودکان و زنان سوخته در آتش بمباران رژیم سفاک و یزید زمان را می‌بینیم به یاد دامن های سوخته غروب عاشورا می افتیم آن زمانی که سرداران جبهه اسلام یکی بعد از دیگری کشته می‌شوند جلوه ای از شهادت پرچم داران کربلا نمایان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی گفت:آمریکا و برخی از کشورهای منطقه به گمان خودشان اگر بیانیه صادر کنند و سخن از توافق و آتش بس به میان آورند، ذره ای در شدت انتقام جمهوری اسلامی تاثیر خواهند گذاشت و حال آنکه روزی که اسرائیل پلید به حاکمیت ایران جسارت کرد و فرمانده عزیز ما راشهید کرد آنها این کار بزدلانه را حتی محکوم نکردند و حال آنکه از قطعی شدن انتقام باخبر شده اند توصیه به خویشتنداری و صبر می‌کنند ودشمن اگر ذره ای به پیروزی امید داشت حرف از توافق و آتش بس نمیزد و حال آن که آمریکا بارها و بارها توافقات پیش از این را وتو کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha